#1 Skrevet Januar 20, 2011 (endret) Hei, noen som kan hjelpe meg med et lite problem? dette er en Audi a4 2008mod, 2,0Tdi. Problemmet er at turteller går opp når jeg slipper ut clutchen sakte, når bilen står i fri, turtelleren ligger på 7-800omdr, og hopper opp til 900omdr. håper noen har ei grei forklaring på dette, da jeg har 2-3 måneder før garantien utløper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 21, 2011 Disse bilene har en slik funksjon fordi det skal være vanskeligere å kvele bilen. Det du opplever har jeg også opplevd på x-antall B8'er;) Men den detter vel ned igjen etter at den har gått opp til 900rpm? Det sitter føler på clutchpedalen som gir signaler til motorstyreenheten om at den bør gi litt gass når clutchen slippes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 21, 2011 Disse bilene har en slik funksjon fordi det skal være vanskeligere å kvele bilen. Det du opplever har jeg også opplevd på x-antall B8'er;) Men den detter vel ned igjen etter at den har gått opp til 900rpm? Det sitter føler på clutchpedalen som gir signaler til motorstyreenheten om at den bør gi litt gass når clutchen slippes. ok, takk for et bra svar ble litt redd for at det skulle være noe feil med clutch`n visst jeg holder den på en spesiell plass så ligger den på 900rpm, men slipper jeg den meget sakte ut så går den opp til 900rpm og detter ned når clutch er helt inne. da er det hvertfall en ting mindre å tenke på ihvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 21, 2011 Du merker det bedre om du setter bilen i gir, og slipper clutchen UTEN å gi gass:) Da hører du at den gasser for å få opp turtallet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...