Anbefalte innlegg

Vurderer "ny, gammel bil" en 08` Audi A6. Har funnet 1 kandidat som har mye av det utstyret jeg ønsker, men bilen har en del "merker" i lakken som jeg lurer litt på hva kan være. Det er flere områder hvor lakken er misfarget (mørkere enn normalt), har desverre ikke noen bilder da bilen står hos Møller forhandler. Bilen ser ut til å komme rett fra klargjøring/polering da det er rester etter polish i alle dørsprekker/lister etc. Har en liten teori om at det kan være "innbrenning" i lakken ved feil bruk av produkter?

Selv hevder forhandler idag at disse "flekkene" ble borte ved bruk av type "quick detailer" (ikke sett dette selv).

Hvis det er skade i lakken, ville disse "flekkene" da midlertidig bli borte ved bruk av "qd" for så å komme tilbake?

 

Noen som har noen teorier rundt dette, selv om jeg desverre ikke har noen bilder å vise.

 

Svar mottas med takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis er det en skade i lakken vil det ikke bli noe som helst forskjell i ved bruk av QD.

Hvis det er brent igjennom ved bruk av maskin er det mest sannsynlig ved kanter, skjøter o.l det er dratt av lakk, ikke midt på panseret f.eks.

Har du tenkt på om det kan være lakkfyllinger med feil farge da?

Det kan jo også være merker etter bird-droppings, kvae osv, litt vanskelig å tippe egentlig :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspill.

Som nevnt- vanskelig å si :-)

Synes bare det er litt merkelig at de ikke har sett dette selv ved klargjøring av bilen. Eller om det kan ha "kommet igjen"

Det er både store og små områder flere steder på bilen, bakdør, kanal, fanger. Ser ikke ut som det er fyllt i noe farge siden det er såpass "store" områder. (største var sikker 20x10cm)

 

Siden de hevder det ble borte ved såkalt spray (som jeg antar er QD el.) så får jeg kikke på den igjen og se om det virkelig er vekk. Kan jo være at det er en som har hatt en "dårlig dag på jobb" siden det er rester etter "polish" både her og der..

 

:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste som jobber med klargjøring hos forhandler har en dårlig dag hver dag hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahaha, ja det var vel omtrent det jeg mente "mellom linjene"

:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg opp ett bilde, så klarer nok jeg eller belle og tyde hva det er =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se om jeg får tatt et bilde av "dette" og legge inn her.

Takk så langt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle ikke forundre meg om dette er hologrammer, det ser ofte ut som innbrenninger i lakken.

Hvilken farge er det? Svart regner jeg med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det ut som noe sånt?

 

DSC_1534.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohh yes, let`s do the holoshow!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden de hevder det ble borte ved såkalt spray (som jeg antar er QD el.)

 

Er den nye spray-Zaloen!

 

Last opp, så får vi "take a tit"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann,

Takk for svar "alle sammen" :-)

Var ikke som hologram, men mer konsentret (som mørke flekker). Men bilen ble ikke aktuell uansett- så da får det bli en annen kjøper sitt "problem"

 

Stusser allikevel litt på at Møller som da er selger ikke ser dette, eller vil se det selv.

Også en "forholdsvis" lite intr holdning til å gjøre noe med det :-)

 

Men takk igjen for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.