S4 b5. rykk ved slepp av gasspedal på høgt gir/lavt turtall

Anbefalte innlegg

Viss eg ligger i fks. 40km i 4 eller 5 gir og gasser opp til 50-60 og slipper gassen så kjenner eg eit lite rykk/hopp. Skjer også i 6gir da eg ligger i 80 og siger rolig opp i 90 og slipper gassen..:S Hadde litt samme tendensane på corradoen då motorfeste var gåent, men lurte på om det er andre som har det slik med sin 2.7tt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke "quattro-klunken" du har da? Ifølge en ikke ukjent Audiekspert i Bergen var dette vanlig på biler som har blitt godt brukt over lengre tid. I så fall ikke farlig, bare vanesak. Slipp gassen mykere... :)

Hvis dette er noe som kom over natta derimot...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dobbelmassesvinghjul mistenker jeg...klunken hører du kommer fra under baksetet!..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke resirk ventilene som ikke funker da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt litt på detta med svinghjul, men har liksom ikkje lest noke anngående 2.7tt og svinghjul. er berre problem på diesel liksom... tenke eg:) Men for å sei de sånn så er de ikkje akkuratt nok rykk, veit ikkje kordan eg skal forklare de. er ingen problem, ikkje so mange so legg merke til de, men eg som har kjørt den del no merka de. Og det skal nok ikkje vere slik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

svinghjulet på min var såppass slarkete at det ble byttet da det ble byttet clutch på min bil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk det fremre opphenget til bakdiffen, om dette er slarkete kan du få en dunkelyd når du går av og på gassen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ingen dunkelyd. føles som gåent fremre motorfeste egentlig.. kjenner vertfall ut som eit lite rykk da eg går av pedalen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke så mye annet å komme med at det er akkurat likt på en A6 2,7tt 2000 modell som jeg akkurat har kjøpt. Jeg har ikke fått sett noe på det enda, men oppdater hvis du finner en løsning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.