Regrem brudd, må topp overhales?- Golf 4 1,6 16v bcb

Anbefalte innlegg

hei idag røyk reg reima mellom kammene på min golf 4 med azd motor.

jeg har skrudd av toppen og fått bekreftet 8 bøyd eksosventiler.

Det jeg lurer på er om det er slik at jeg bare kan gå på møller å kjøpe 8 nye ventiler å sette de inn eller må jeg sende inn toppen på overhaling grunnen til at jeg er i tvil er at jeg ikkke helt skjønner åssen jeg justerer klaringa .

jeg kan ikkje se noen ødleggelser på setene.

A.D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke helt vet åssen du gjør dette så ville jeg satt bort jobben.

Du kan ha vært veldig heldig at setene ikke har ryki, men dette bør sjekkes opp, skal ikke så mye til før du har lekkasje i toppen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme skjedde på bilen til fruen for en mnd siden, der var samtlige styringer i toppen slått skjeve og overhaling av toppen dreide seg om litt mer enn å bytte ventiler for å si det slik.

endte opp med motorskifte heller enn å overhale toppen (men her var det knekt en ventil som hadde forsvunnet nedover også da)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

då var jobben med toppen satt vekk til proffer som overhaler toppen. Det som gjelder nå er å få tak i ett skjema for å vite instillingen av registerreimene.

hvis noen kan hjelpe meg med det så hadde jeg vært evig takknemlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

då var jobben med toppen satt vekk til proffer som overhaler toppen. Det som gjelder nå er å få tak i ett skjema for å vite instillingen av registerreimene.

hvis noen kan hjelpe meg med det så hadde jeg vært evig takknemlig.

'

om det er likt som bcb så skal du kunne sette 8mm bor igjennom begge kamdrevene for å låse kammene rett for hverandre. merking på veiv skal i forhold til plastdeksel.. veldig enkelt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja då blei det ikkje noe overhaling av toppen pga for dyrt. 8 bøyde eksosventiler og 4 bøyde insugsventiler og eindel styringer som har røket.

så nå kommer jeg til å kjøpe brukt motor ifra danmark kan jeg montere rett i bcb motor eller må jeg bytte mye??

har noen erfaringer med gedsted i danmark?? da jeg er litt skeptisk til km stand synnes den er ufattelig låg.

andreas dønnestad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja då blei det ikkje noe overhaling av toppen pga for dyrt. 8 bøyde eksosventiler og 4 bøyde insugsventiler og eindel styringer som har røket.

så nå kommer jeg til å kjøpe brukt motor ifra danmark kan jeg montere rett i bcb motor eller må jeg bytte mye??

Hva koster delene og jobben for slik overhaling, og hvor var det?

Hva må du gi for motor i Danmark?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

totalt med topppakningsett med bolter vannpumpe og reg kit måtte jeg regne ca 10-12000 det var på autoteknikk kr sand

i danmark må jeg gi ca 7-9500 avhengig av km stand

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

totalt med topppakningsett med bolter vannpumpe og reg kit måtte jeg regne ca 10-12000 det var på autoteknikk kr sand

Jeg har muligens behov for overhaling av en 16v topp etterhvert så jeg spurte Oslo Motorservice og Ecconor hva de tar totalt for deler og arbeid, svaret var ca 7000 inkl alt.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=193409

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

då er brukt motor bestilt ifra danmark.

er det noen som har noen gode tips til meg om hvordan jeg enklest bytter motor? kan jeg løfte motor opp elller må jeg ta den ned med forstillingen?

Andreas Dønnestad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta av fronten, og løft motoren ut, jobb som tar 2-4timer totalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann jeg trenger noen opplysninger på bcb motor

momentet på bolten til kammdrev?

momentet på bolten til veiva??

bruksanvisning eller bilder fra autohidden på registerinnstilling.

jeg hadde satt virkelig pris hvis noen hadde kunnet hjelpe meg med dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann jeg trenger noen opplysninger på bcb motor

momentet på bolten til kammdrev?

momentet på bolten til veiva??

bruksanvisning eller bilder fra autohidden på registerinnstilling.

jeg hadde satt virkelig pris hvis noen hadde kunnet hjelpe meg med dette.

Følg linken i signaturen min, så finner du det du leter etter. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følg linken i signaturen min, så finner du det du leter etter. ;)

takk da fant jeg alt jeg trengte..:) :) : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.