#1 Skrevet Januar 22, 2011 Hei! Har eit problem på a4en min. Servoen uler heile tio og du kjenner det godt i rattet. Prøvde og bytte servo olje, da ga lyden seg i litt øve ei veka, så begynte ulinga og komme tilbake og etternoken dager vare den tilbake for fullt. Noken her som har våre borti lignende? Ville da hjulpe og skifta ein gong te kansje? eller ville det komt tilbake? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 22, 2011 Regner med at du brukte grønn mineral servo olje? og IKKE rød? Hvis den kviner enda er det nok mest sannsynligvis servopumpa som er synderen, så da må du nok se deg etter en ny pumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 22, 2011 Hadde samme problemet med min pumpe en stund ! Prøvde først et oljeskift og skikkelig lufting, men hviningen kom tilbake etter et par uker. Ordna seg når jeg fikk bytta pumpa Erlend 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 22, 2011 Har og fått hvining i pumpa nå får prøve å bytte olje, byttet også olje for ca 55000km siden, hvor lenge skal oljen vare? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 22, 2011 Regner med at du brukte grønn mineral servo olje? og IKKE rød? Hvis den kviner enda er det nok mest sannsynligvis servopumpa som er synderen, så da må du nok se deg etter en ny pumpe. Ka di som eg kjøpte bilen av har hatt på veit eg ikkje, men da e tappa av såg brunt ut. Ka da betyr veit ikkje eg. Eg har nok hatt på rød servo olje;) Då får eg begynna og leita etter ny pumpa ser det ut til:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 22, 2011 Har og fått hvining i pumpa nå får prøve å bytte olje, byttet også olje for ca 55000km siden, hvor lenge skal oljen vare? Er vel ingen fasit på dette.. Men hvertfall langt mer en 55000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 23, 2011 Eg har nok hatt på rød servo olje;)Då får eg begynna og leita etter ny pumpa ser det ut til:( Lite lurt og bruke rød, når VAG skal ha grønn mineral hyd.olje, er en grunn til at det står at man SKAL bruke grønn, kan nok hende du må skifte mer en pumpe etterhvert siden du har brukt rød. Sett flere tilfeller ved bruk av rød væske, pumpe og tannstang begynner og lekke.... Er ikke bare møller som selger grønn servo olje, flere bilrekvisita butikker som har den også som er godkjent i følge VAG sine spesifikasjoner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 23, 2011 Lite lurt og bruke rød, når VAG skal ha grønn mineral hyd.olje, er en grunn til at det står at man SKAL bruke grønn, kan nok hende du må skifte mer en pumpe etterhvert siden du har brukt rød. Sett flere tilfeller ved bruk av rød væske, pumpe og tannstang begynner og lekke.... Er ikke bare møller som selger grønn servo olje, flere bilrekvisita butikker som har den også som er godkjent i følge VAG sine spesifikasjoner. Kan også bruke grønn mineralsk hydralikkolje som selges på bensinstasjoner. Mener den egentlig er til Citroen, men går fint på servo'n:) Brukte det da min servo begynte å skrike, samt at jeg lufta systemet. Da ble lyden borte og har heller ikke kommet tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 23, 2011 Lite lurt og bruke rød, når VAG skal ha grønn mineral hyd.olje, er en grunn til at det står at man SKAL bruke grønn, kan nok hende du må skifte mer en pumpe etterhvert siden du har brukt rød. Sett flere tilfeller ved bruk av rød væske, pumpe og tannstang begynner og lekke.... Er ikke bare møller som selger grønn servo olje, flere bilrekvisita butikker som har den også som er godkjent i følge VAG sine spesifikasjoner. Eg fekk grønn meinte eg:) Fekk frå møller:) Sa bare ka bil den sku på. Men synes da er merkeli at den ga seg og ula i litt øve ei veka, for så og begynna igjen. Trudde den sku ha laga lyd med ein gang:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 23, 2011 Du har ikke en lekkasje da? Så nivået synker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 23, 2011 Et velkjent fenomen på A4 og A6 er at tannstagen lekker olje. Men om nivået er uendret er det nok pumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 23, 2011 Du har ikke en lekkasje da? Så nivået synker? Nei nivået synker nok ikkje. Men ser at da begynne og bli skummete og meir brunakti, ka da betyr aner ikkje eg. Det har kun våre brukt olja frå møller på an og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...