#1 Skrevet Januar 22, 2011 Som tittlen sier så går ikke golfen min som den skal for tiden. Det er på sylinder nr 2 som ikke går, å det virker som at problemet er bensin. Når jeg skrudde ut pluggen var den helt tørr, å når jeg skrur av røret som fører bensinen bort til dysa så små pipler det bare litt bensin ut der.. Er ikke helt sikker på hva akkurat denne delen heter ? Men min bror har hørt at de er andre som har hatt problemer med denne "bensin fordeleren" Noen som har vært borti dette før og vet hva jeg bør sjekke, bytte ut eller ordne ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 22, 2011 Ingen tips ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 22, 2011 Du har sjekket at det ikke er gnist på den pluggen? Om det er gnist, napp ut dysa, stapp den i ei`flaske og sjekk sprøytebildet på dysa mens du løfter opp tallerkenen inni bensinmengdefordeleren samtidig som bensinpumpa går (bensinpumpa går et par sekunder når du har på tenning, så få med deg en kompis som kan ha av og på tenning mens du løfter opp tallerkenen og ser hvordan sprøytebildet på dysa er/om det kommer noe i det hele tatt). Er du usikker på hvordan det skal se ut, så kan du jo sjekke en av de andre dysene og se hvordan sprøytebildet på de er sammenlignet med den som er på den sylinderen motoren ikke går på. KR eller PL, da? Og et annet tips, du trenger ikke å bumpe tråden så fort selv om du er gira på å få bilen til å gå igjen. Du får svar før eller senere uansett:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 22, 2011 Er motorkode KR. Nappa ut dysa i går å da kom der ikke noe ut på den, men har ikke testa noe med den tallerkenen. Får se litt på de i morga Takk for svar så lenge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 22, 2011 Du må løfte på tallerkenen samtidig som bensinpumpa går for at det skal komme noe ut ifra dysene i det hele tatt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 23, 2011 Skal denne tallerkenen være veldig treg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 23, 2011 Nei, har ikke vært det på mine ihvertfall. Ta den av og prøv å smør den opp, samt vask den skikkelig ren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 23, 2011 Når du napper ut disse gamle dysene så er ofte de 2 gummitetningene kanllharde og smuldrer opp og detter nedi hullet. Drittirriterende Da blir det ikke tett når du setter de nedi igjen. Bare et tips.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 23, 2011 De pakningene har jeg ikke sett etter. men skal sjekke det. Når jeg løfta på tallerkenen så spruta de bra med bensin fra dysa.. men får den fortsatt ikke til å gå på alle 4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 23, 2011 De pakningene har jeg ikke sett etter. men skal sjekke det. Når jeg løfta på tallerkenen så spruta de bra med bensin fra dysa.. men får den fortsatt ikke til å gå på alle 4 Må korrigere og si at det er først og fremst den store ytterste pakningen/gummiringen dette gjelder. Den lille tynne innerst kan være ok den hvis du er heldig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 23, 2011 Skal denne tallerkenen være veldig treg? Hvor "treg" tallerkenen (målespjeldet) er, avhenger av mottrykket (styretrykket), mao om innsprøytningen står i modus for fet eller mager blanding. Dersom motoren er varm - eller motorstyringen tror at motoren er varm - vil styretrykket bli høyt (3,6 +/- 0,2 bar), og målespjeldet løftes tregere. Denne motoren har vel KE-Jetronic, og da kan f.eks en defekt føler eller defekt styretrykkregulator gi galt styretrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 23, 2011 KR har K-Jetronic, det er PL som har KE-Jetronic:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 23, 2011 KR har K-Jetronic, det er PL som har KE-Jetronic:) Vel, det er samme prinsippet. På K-Jetronic brukes en oppvarmingsregulator som justerer styretrykket (mottrykket på målespjeldet). Det enkleste er å ta av gummibelgen og sjekke om platen tar borti kanten på konen. Dersom den ikke gjør det, må man for all del ikke begynne å skru og røre på måleplaten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...