Golf 2 GTI 16V går bare på 3 sylindre

Anbefalte innlegg

Som tittlen sier så går ikke golfen min som den skal for tiden. Det er på sylinder nr 2 som ikke går, å det virker som at problemet er bensin.

Når jeg skrudde ut pluggen var den helt tørr, å når jeg skrur av røret som fører bensinen bort til dysa så små pipler det bare litt bensin ut der.. Er ikke helt sikker på hva akkurat denne delen heter ?

Men min bror har hørt at de er andre som har hatt problemer med denne "bensin fordeleren"

 

Noen som har vært borti dette før og vet hva jeg bør sjekke, bytte ut eller ordne ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sjekket at det ikke er gnist på den pluggen? Om det er gnist, napp ut dysa, stapp den i ei`flaske og sjekk sprøytebildet på dysa mens du løfter opp tallerkenen inni bensinmengdefordeleren samtidig som bensinpumpa går (bensinpumpa går et par sekunder når du har på tenning, så få med deg en kompis som kan ha av og på tenning mens du løfter opp tallerkenen og ser hvordan sprøytebildet på dysa er/om det kommer noe i det hele tatt). Er du usikker på hvordan det skal se ut, så kan du jo sjekke en av de andre dysene og se hvordan sprøytebildet på de er sammenlignet med den som er på den sylinderen motoren ikke går på.

 

KR eller PL, da?

 

Og et annet tips, du trenger ikke å bumpe tråden så fort selv om du er gira på å få bilen til å gå igjen. Du får svar før eller senere uansett:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er motorkode KR. Nappa ut dysa i går å da kom der ikke noe ut på den, men har ikke testa noe med den tallerkenen. Får se litt på de i morga

 

Takk for svar så lenge :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må løfte på tallerkenen samtidig som bensinpumpa går for at det skal komme noe ut ifra dysene i det hele tatt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal denne tallerkenen være veldig treg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, har ikke vært det på mine ihvertfall. Ta den av og prøv å smør den opp, samt vask den skikkelig ren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du napper ut disse gamle dysene så er ofte de 2 gummitetningene kanllharde og smuldrer opp og detter nedi hullet. Drittirriterende :P

Da blir det ikke tett når du setter de nedi igjen. Bare et tips..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De pakningene har jeg ikke sett etter. men skal sjekke det.

 

Når jeg løfta på tallerkenen så spruta de bra med bensin fra dysa.. men får den fortsatt ikke til å gå på alle 4 :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De pakningene har jeg ikke sett etter. men skal sjekke det.

 

Når jeg løfta på tallerkenen så spruta de bra med bensin fra dysa.. men får den fortsatt ikke til å gå på alle 4 :S

 

Må korrigere og si at det er først og fremst den store ytterste pakningen/gummiringen dette gjelder. Den lille tynne innerst kan være ok den hvis du er heldig..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal denne tallerkenen være veldig treg?

 

Hvor "treg" tallerkenen (målespjeldet) er, avhenger av mottrykket (styretrykket), mao om innsprøytningen står i modus for fet eller mager blanding.

 

Dersom motoren er varm - eller motorstyringen tror at motoren er varm - vil styretrykket bli høyt (3,6 +/- 0,2 bar), og målespjeldet løftes tregere.

 

Denne motoren har vel KE-Jetronic, og da kan f.eks en defekt føler eller defekt styretrykkregulator gi galt styretrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KR har K-Jetronic, det er PL som har KE-Jetronic:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KR har K-Jetronic, det er PL som har KE-Jetronic:)

 

Vel, det er samme prinsippet.

På K-Jetronic brukes en oppvarmingsregulator som justerer styretrykket (mottrykket på målespjeldet).

Det enkleste er å ta av gummibelgen og sjekke om platen tar borti kanten på konen. Dersom den ikke gjør det, må man for all del ikke begynne å skru og røre på måleplaten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.