E85 - 94 Audi 100 2.3E (Motorkode: AAE) ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter å lurer litt på hva som hadde sjedd om jeg hadde fullt opp tanken min med E85 på Tornadorot :P ?

Er det slik at E85 kun er beregnet for sinte bane/turbobiler (S2/RS2 S4/S6 osv) eller er det mulig å kjøre denne type drivstoff på vanlige gatebiler også med KN Innstatsfilter ?

I tilfelle dette er mulig ?.....Hva vil jeg merke forsjell på, kontra Blyfri 98 som jeg kjører på vanligvis : rolleyes ?

Jeg har hørt at, jo høyere oktan enn kjører på, desto tidligere får bilen tenning, å desto bedre blir akslerasjonen....

Stemmer dette : klø : ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg prøvde med e85 innblanding i 98 blyfri men den gikk som ett dass uansett innblandings prosent eg har prøvd på 3 forkjellige biler(100 2,3 , scirocco og vento) med samme resultat:o har hørt andre som sier de merker god forskjeld var vel derfor eg prøvde og;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay. Kansje ikke noe vits å prøve E85 alikevel da :o: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har suksess med E85 på Passaten, 1.8 90hk, dog er det jo ikke noe sportsbil, den bruker litt mer på mila, og det ble oljeforbruk, trolig fordi E85 renser motoren for koks osv, så det blir større klaringer rundt forbi osv.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en annen tråd om hvordan man bygger om KE-jetronic (er det ikke det på bilen din da?).

Har gjort dette på min '91 c4 A100 (motorkode AAR) og det fungerer fint. Bruker en del mer og er tungstartet i streng kulde; fyller litt bensin i tillegg når det er kaldt.

mvh Martin Ulsaker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fylte opp E85 på min 100 2,3 (NF)

Ble mye høyere forbruk, og bilen gikk veldig dårlig. Men mulig det går om man justerer den rett på E85 :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fylte opp E85 på min 100 2,3 (NF)

Ble mye høyere forbruk, og bilen gikk veldig dårlig. Men mulig det går om man justerer den rett på E85 :P

Ja det er vel ingen vanlige biler som kan gå på 100 % E85 uten modifikasjoner. Maks innblanding på mange eldre Audi med f.eks k-jet, er 50 % etter min erfaring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.