#1 Skrevet Januar 23, 2011 hei, var ute å kjørte i går og da gikk den så godt som en 1.9 tdi får gått, også når jeg skulle starte den etter en stopp, så drar den seg opp mot 2000rpm, og gir ut ei ordentlig kule med svart eksos, akuratt som at den ikke får nok diesel. etter dette så drar den heller ingen ting. Skikkelig lat, orker ingen ting i 4gir. skifta diesel filter forrige uke, så det burde ikke være tett. motoren er en 1.9 tdi AFN. a6 1998. - Bjørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 23, 2011 luft i systemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 23, 2011 hvordan finner jeg ut om det er det ? er litt nybegynner - Bjørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 23, 2011 Kjøpte en Audi A6 1.9 TDI 1998 som vi trodde turboen var gåen på, men etter å ha fjerna egr ventilen og rensa innsuget så gikk bilen 50% bedre og etter det så bytta vi luftmengdemåler. Da gikk bilen som den skulle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 23, 2011 egr ventilen er fjernet den. får ikke opp noen feilkode eller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 23, 2011 Svartrøyk er vel uforbrent diesel? Mao. for lite luft? Åssen er turbo'en på den? Kjenn på slark, evt. sjekk ladetrykk under kjøring? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 23, 2011 Har du sjekket luftmengdemåleren? PS:Har vært å sett på 2 andre a6 1.9 tdi biler fra finn.no i det siste og begge 2 hadde defekte luftmengdemålere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 23, 2011 da er dette sannsynlig i orden. hva det var vet jeg ikke, men snudde diesel filteret opp ned, tok av og klemte inn igjen den ene slangen som går til turboen(den lille). og nå går den som den som den skal, vet ikke hva som fikset det da er det mulig at det var noe med filteret ? - Bjørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...