1.8 t, unitronic software. flooder motoren med bensin

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skaffa meg Unitronic chip, som ble loddet inn av hiddenfyr

 

 

Startet bilen opp etter jeg satt inn ny hjerne, å bilen går som den skal (startet med engang, å lå rolig på tomgang)

Bilen har nå stått i ca 3 mnd på reservetanken, så jeg kjører rolig til bensinstasjonen (ca 7 min kjøretur)

Etter ca 3 min kjøring, begynner bilen å lugge, akkurat som den skulle være bensintom

 

dette blir bare værre å værre! bilen går ikke på tomgang når jeg kommer fram til stasjonen, fyller da opp tanken med 98 (fyller ca 30 l) å får fyr på bilen igjen (etter litt kjining)

Motor er helt uten kraft, å det kan høres ut som en sylinder som ikke er med.

 

Bilen er fortsatt like ille, å blir værre etter som jeg kjører. når jeg er nesten hjemme dør den helt ut, å er ikke mulig å få liv i. (måtte dytte den 500 m =P)

 

Prøvde å fylle kondensfjerner idag, å kjina på startern. men ikke annet en et par poff fra potta.

 

 

Hører bensinpumpa går når jeg kjiner å det lukter bensin, så regner med at den får det

 

 

Oppsett er

gt28rs

gensis 415 dyse

walboro bensinpumpe

Unitronic big turbo software

 

Fikk lest av noen feilkoder

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 -- 35-10 - - - Intermittent

16531 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S3: Heating Circuit Malfunction

P0147 -- 35-10 - - - Intermittent

00674 - Release Brake Pedal

27-10 -- Implausible Signal - Intermittent

16533 - Fuel Trim System (B1): Discrepancy in Injection Times

P0149 -- 35-00 - -

17972 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting

P1564 -- 35-10 - - - Intermittent

 

Lambda er ca 3 mnd.

 

 

Er det software som er noldus?: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, så bra gikk detta..

Prøvd å lade batteriet og resette gasspjeld, slette feilkoder og prøve igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Re-sette/adaption på spjeldhuset har jeg en knapp på :)

Tviler på det er softwaret ditt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å slette alle feilkoder, å starte. men er ikke tegn til liv. kommer bare et lite poff i ny å ne :P

 

Tok ut ecu å leverte den til hiddenfyren, for å se om det var noen dårlige loddepunkter.

 

Kan re sette spjeldet ha så mye å si? Får google hvordan man gjorde det da.

 

Takk for svar så langt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg igjen hjernen, nå var vist ledningene lodda skikkelig fast ifølge han som har lodda.

 

Men bilen er like død, om ikke mer død:P nå er det ikke et eneste livsteng, bare starten drar rundt en død motor.

 

regner med at han som har lodda, har overoppheta chippen? hvordan kan dette sjekkes?:P

 

Får vel krype til korset å kjøpe autotronic stand alone sprut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lad batteriet kjør adaption på gasspjeld å se om det hjelper?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg igjen hjernen, nå var vist ledningene lodda skikkelig fast ifølge han som har lodda.

 

Men bilen er like død, om ikke mer død:P nå er det ikke et eneste livsteng, bare starten drar rundt en død motor.

 

regner med at han som har lodda, har overoppheta chippen? hvordan kan dette sjekkes?:P

 

Får vel krype til korset å kjøpe autotronic stand alone sprut

 

Send hjerna til meg så skal jeg sjekke den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke hvordan årsmodell du har , men ta ut pluggene og sjekk coilene eller tenningsmodul. Sjekk om du får gnist.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en 96 moddel. Gnist er vel det bilen mangler, siden det lukter bensin når jeg kjiner på startern.

 

Kjørt adaption og sletta alle feilkoder men den er helt død.

 

batteriet er lada =P

 

Fikk en annen til å se over loddingen, å han sa han ikke kunne finne noen feil.

 

Cristian takk for tilbudet, Men er det noe å gjøre med? regner med at chippen er brent ellerno?

 

hvordan skal jeg få sjekket tenningsmodul eller coil? Regner ikke med at alle coilene har gått i stykker.

 

Å tenningsmodul burde jeg vel fått en feilmld på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg ikke har fått med meg alt da jeg egentlig bare skumleste her i farta men har du fysisk sjekket at det er gnist på pluggene? altså tatt de ut og sett at det er gnist?

Ville sjekket først en og en plugg og deretter en og en coil tror jeg. Om alle er helt døde er det vel fare for at det er noe galt med softwaren din vil jeg tro..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke hatt ut noen plugger nei, litt vansklig å se om det er gnist når jeg dreiv aleine:P

 

Det som var litt rart, når jeg prøvde å starte den rett før jeg sendte ecu til å bli lodda igjen. prøvde jeg å starte.

 

å da kom det et poff fra motor, å etter lang tid på startern begynte den nesten å fyre, akkurat som den fyra på kanskje 1 eller 2 sylindere.

 

Men etter jeg fikk igjen ecu, å ledningen var lodda på igjen er motoren helt død.

 

Derfor har jeg bare anntydet at gnisten er helt fraværende på alle 4 sylindere.

 

kan være tenningsmodul? Rart den skal ryke akkurat når jeg fikk ny software.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du kontakt med ecu med vag com?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poff fra motor kan det jo komme uten gnist også, komprimert bensin. På denne årsmodelle kommer du aldri til å få feil koder som forteller deg om du har feil på coiler eller tenningsmodul. Fysisk sjekk alle pluggene, det er alfa omega når ting ikke starter. Sjekk at det er gnist på alle 4. Her trenger du hjelp for å kjøre på starter å holde plugg mot gods. Så sjekker du evt med ny tenningsmodul. Om det lyser i gult nøkkel lys i dashbord så har du ei startsperre som har slått inn.

Kan være mye forskjellig her.

 

Men hvilken ledning er det du har fått loddet på?? 96 model bil er vell vell 557 A/B/T ECU med 1 stk 128kb chip

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden bilen har fungert bra tviler jeg på at det er hjernen eller chippen. Har du prøvd andre plugger? For en stund siden skulle jeg starte A4'n min etter den hadde stått litt, da fyra den ikke i det heltatt, kunne kanskje høre at den prøvde et par ganger. Bytta til orginalpluggene og bilen fyra med en gang. Da renset jeg de andre pluggene og monterte de igjen å alt var bra. Jeg bruker Eurodyne 630cc hjerne, ikke unitronic. Men problemet var uansett ikke hjernen. Sjekk om du får til noe gnist og om den er bra nok ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poff fra motor kan det jo komme uten gnist også, komprimert bensin. På denne årsmodelle kommer du aldri til å få feil koder som forteller deg om du har feil på coiler eller tenningsmodul. Fysisk sjekk alle pluggene, det er alfa omega når ting ikke starter. Sjekk at det er gnist på alle 4. Her trenger du hjelp for å kjøre på starter å holde plugg mot gods. Så sjekker du evt med ny tenningsmodul. Om det lyser i gult nøkkel lys i dashbord så har du ei startsperre som har slått inn.

Kan være mye forskjellig her.

 

Men hvilken ledning er det du har fått loddet på?? 96 model bil er vell vell 557 A/B/T ECU med 1 stk 128kb chip

 

Ja, det er sant.

 

Skal sjekke opp dette imorra.

hvis startsperra hadde slått inn, hadde den vel starta som normalt, men stoppa etter 2 sek?

 

ser foresten at triggersensor virker, da vagcom registrer at jeg får 200 rpm når jeg kjører på startern

 

han som har lodda har brent av noen bein og løsna noen baner i printkortet, så han har satt på ledninger fra chip til punkt på kortet, skjønner meg ikke helt på det greiene der :P

 

Derfor jeg mistenker at det er chip, siden det ser ut som han har kødda lit

 

christian: får kontakt med vag.com ja

 

Ole andre: satt i chip å dyser å bilen starta med en gang, rygga ut av garasjen å stoppa bilen. så starta jeg den å begynte å kjøre mot bensinstasjonen, etter ca 2 min begynte den å fuske. så det virka ikke så lenge =P

 

tror jeg foresten kjører med noe denso drit. men har fungert bra i et år.

 

Det som får meg til å undre litt, at når jeg kjørte, kjørte jeg veldig pent pga kald motor, å ut av det blå begynte den å fuske. rart at pluggene bare bestemte seg for å konke ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker FR5DP, nesten samme som orginalpluggene til AAN motor som de fleste bruker ved trimming på audier her. Selv om disse er billigere funker de knall for meg, og hørt bra ting fra andre også. Men disse må du gappe til litt større gap en de kommer med bare ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt nye plugger. og bilen starta igjen:D

 

Men motoren går veldig uvjent, mangler en sylinder tipper jeg.

 

Mulig at en coil har tatt kvelden evt?

 

null feilkoder fra vag.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne igjen.

 

Prøvde å bytte til orginal dyser igjen, for å se. å da går bilen som normalt. altså jeg har tomgang og bilen går greit under boost (12.1 ca viser bredbåndslamdaen på 0,5 bar)

 

etter å ha kjørt bilen et par dager sånn, prøvde jeg å bytte tilbake til genesis dysene. å samma regla omigjen. bilen går nesten ikke på tomgang (10-11 afr) og gir jeg på gass og slipper dør bilen ut. har ikke prøvd å kjøre med bilen etter jeg har satt i dysene igjen for vil ikke få stopp :P

 

Softwaren er vel det eneste som kan gjøre dette. virker ikke som motoren klarer å kompansere for de store dysene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke mappet ditt laget for de genesis dysene? Da blir den vel potte sur ved for mye fuel, og den blir veldig tungstartet.. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Required Hardware:

Genesis 415cc Injectors

OBD2 VR6 or TT225 Maf Housing (Keep Stock Sensor)

3.5 Bar FPR

Upgraded Exhaust System

Upgraded Intercooler

Cold Air Intake / Short Ram

 

er det det står på unitronic sin side for mappet.

Rareste er at softwaren har blitt brukt av pål fineide her på forumet, å han hadde ikke disse problemene

 

er dog ikke sikker på hva orginalt trykk er på denne motoren. men har en sånn drop inn regulator som jeg kan sette inn for å senke/heve trykket. men en halv bar er vel ikke mer en 2-3% mer bensin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, vr6 lmm er på 2.75 right?

 

Jeg har lmm i 3 tom, er det her feilen ligger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3->3,5 bar bensintrykk er litt over 8% mer bensin

Hvilket bensintrykk kjører du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror den ligger på ca 4 bar orginalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nok være LMM huset ditt som lager leven her.Skal ikke så mye til før det blir galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.