Audi 80 92mod, 2.3 NG starter nå, men med smelling i motoren.

Anbefalte innlegg

det har seg sånn, at jeg fikk problem med bilen min på fredag. der den plutselig stoppet.

prøvdet og starte den igjen, men ingen ting skjer.

 

har sjekket pluggene, tennings fordeleren. pluggene var tørre, får ikke bensin. tenkte meg det var bensinpumpa. sjekket den og den pumper bensin, men kommer ikke videre... har sjekket sikringene også.

 

kan det være bensinpumpe rele'et som gjør dette?

hva tror dere dette kan være?

 

Mvh.

Eivin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at du har nok bensintrykk. Min hadde bare 2 bar når filteret var tett og da åpner ikke dysene. Skal være 7 bar +. Kan være pumpen er sliten også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har byttet bensinfilter nå, men ikke noe skjer. må få testet trukket i morgen eller noe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at du har nok bensintrykk. Min hadde bare 2 bar når filteret var tett og da åpner ikke dysene. Skal være 7 bar +. Kan være pumpen er sliten også.

 

Pumpetrykket på denne modellen skal være 6,5 bar om jeg ikke husker feil.

Dysene skal åpne ved 3,2-4,0 bar. Trykket til dysene bestemmes av systemtrykket, men

for at systemtrykk og styretrykk skal bli riktig er det grunnleggende at pumpetrykket er korrekt.

Sjekk spenning til pumpen og trykk fra pumpen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke lekasje på belgen på Kjet eller? Slik at du ikke får luftgjennomstrømming som løfter platen inne i bensinmengde fordeleren?

 

Evnt prøv og løfte opp platen litt når du prøver og starte den. Kommer til om du tar ut luftfilteret :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkuratt samme problem med min, stoppa forige lørdag! har bytta alt i tennings delen, nytt besin filter, sjekka alle belger/luft tilførsel, bensin trykk osv, ikkje kul om eg får den til å starte! :-(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkuratt samme problem med min, stoppa forige lørdag! har bytta alt i tennings delen, nytt besin filter, sjekka alle belger/luft tilførsel, bensin trykk osv, ikkje kul om eg får den til å starte! :-(

 

bytta bensinpumpe da? forundrer meg ikke at det er den....

 

kan det være at dysene mine er tett, men rart at de plutselig skal bli tett..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket at registeret ikke har kommet ut av stilling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket at registeret ikke har kommet ut av stilling?

 

har ikke sjekket det nei, men det kan seg jo gjøres ;)

 

to kompiser av meg fikk samme problemet, men byttet bare bensinpumpa, så fungerte bilen igjen.. (audi 100 og s4) selvsagt ikke samme motor. får også ned til mekonomen verkstedet her og høre om de har utstyr til å måle bensintrykket mitt, ellers så må jeg få den inn på verksted. og det koster en formue, for en som ikke jobber så mye og går skole....

 

mvh.

Eivin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkuratt samme problem med min, stoppa forige lørdag! har bytta alt i tennings delen, nytt besin filter, sjekka alle belger/luft tilførsel, bensin trykk osv, ikkje kul om eg får den til å starte! :-(

 

Nå har vel ikke du målt bensintrykket med et manometer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk hallgiver og kile på reimhjul til kam og veiv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke lekasje på belgen på Kjet eller? Slik at du ikke får luftgjennomstrømming som løfter platen inne i bensinmengde fordeleren?

 

Evnt prøv og løfte opp platen litt når du prøver og starte den. Kommer til om du tar ut luftfilteret :)

 

løftet opp platen nå, og det kom bensin i sylindrene. men var ikke nok strøm på bateriet til å starte den nå, så skal prøve på igjen senere ikveld :)

 

da er det vell kjet'en eller lekasje på belgen som du sier.

 

er vell ikke vits i å kjøpe ny kjet, for de er vell ikke noe billige vil jeg tro.

 

 

takk Marius!

 

mvh.

Eivin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vel ikke du målt bensintrykket med et manometer?

 

Gjore det i går, og trykket var bra :-) kommer jo bensin i cyl og det neste blir vel og sjekke registeret trur eg, men min starta jo dei neste timane, det gjore ikkje den forige eg hadde som registere hoppa i :-P men den var bare og stille tilbake, så gjekk den fint ;-) men er ikkje samme symptoma, så tviiiiler på at det er registeret!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjore det i går, og trykket var bra :-) kommer jo bensin i cyl og det neste blir vel og sjekke registeret trur eg, men min starta jo dei neste timane, det gjore ikkje den forige eg hadde som registere hoppa i :-P men den var bare og stille tilbake, så gjekk den fint ;-) men er ikkje samme symptoma, så tviiiiler på at det er registeret!

 

 

hmm.. begynner å bli rimelig lei av dette problemen tå...: bh : trenger jo bilen : dum :: bh :: gråter :

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=205309

 

kan jeg bruke dette fra en annen 2.3l motor? om det er det som gjør at jeg ikke får start på motoren...

 

mvh.

Eivin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på min 90 for noen år tilbake. Da hadde kilen på "veiv-drevet" gått istykker og registeret hadde forflyttet seg 4-5-6 tenner som resulterte i at k-jet systemet fikk feil signaler. VANLIG feil det her, så vært å sjekke. Ihvertfall før du går løs på K-jet'en:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet på min 90 for noen år tilbake. Da hadde kilen på "veiv-drevet" gått istykker og registeret hadde forflyttet seg 4-5-6 tenner som resulterte i at k-jet systemet fikk feil signaler. VANLIG feil det her, så vært å sjekke. Ihvertfall før du går løs på K-jet'en:)

 

ja, du sier noe der. billigere er det også, får ta meg en skru økt i morgen da ser jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket reg. reima ista, og fikk litt av et syn der du.....

 

regrm.jpg

 

får ny reg.reim i mårra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe... tror du fant feilen din ja;) Antakeligvis bare å stille det riktig og fyre den. Personlig tror jeg ikke ventilene treffer stemplene på denne motoren. Da ville nok mine vært knekt for noen år siden:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det jeg også, men det som gjorde det var at en bit fra olje pumpa har knekt og godt inn i reg reima+ tannhjulet på veiva har fått seg 1 hakk og en er knekt. bestiller ny i morgen, men noen som vet hvor jeg kan sjekke prisen på delen med delenr på nett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

seekpart24.com (tyskland, engelskspråklig), autohausaz.com (usa, engelskspråklig) f.eks...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjore det i går, og trykket var bra :-) kommer jo bensin i cyl og det neste blir vel og sjekke registeret trur eg, men min starta jo dei neste timane, det gjore ikkje den forige eg hadde som registere hoppa i :-P men den var bare og stille tilbake, så gjekk den fint ;-) men er ikkje samme symptoma, så tviiiiler på at det er registeret!

 

Prøvd startgass? Kan ikke være motor er rå? Å dermed drukner plugger før du får starta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fått ny reg reim og reimdrev på veiva idag, og fått det på. mangler bare å stramme bolten på veiva og prøve.

ventilene var ikke så gale vekk stilt, men drevet på veiva måtte jeg dreie litt over en halv runde, så er sikkert derfor den ikke starter:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen starter nå, men litt tikking fikk jeg. problemet mitt nå er at når jeg ruser motoren så smeller det i toppen.. kan det være at ventilene er kake?

skall ta komptest senere idag og se hva den sier.

 

mvh.

Eivin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen starter nå, men litt tikking fikk jeg. problemet mitt nå er at når jeg ruser motoren så smeller det i toppen.. kan det være at ventilene er kake?

skall ta komptest senere idag og se hva den sier.

 

mvh.

Eivin

 

Har samme problem på min B4... men det kommer og går. håper du finner ut av det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på min B4... men det kommer og går. håper du finner ut av det :)

 

fikk vekk den lyden, tror det var at oljen hadde ikke satt seg helt. så nå har jeg den ikke mer og motoren går som en klokke :): rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.