Ettermontering av fjernstyring for tilleggsvarmer på nyere Audi?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte bil om dagen og har flere kandidater, men vil gjerne ha en med fjernstyrt tilleggsvarmer. Det er dessverre tilsynelatende få bruktbiler på markedet med fjernstyring.

Har 'alle' nyere dieselmodeller fra Audi i dag tilleggsvarmer fra fabrikk?

For min del så er det A4 Allroad, Q5, og A6 Allroad som er aktuelle kandidater.

Har disse varmer uavhengig om de er importbil eller ikke?

Er det trivielt å ettermontere fjernstyring på disse?

Hva med ettermontering av komplett webasto?

Er det like greit i dag som tidligere, eller er det vanskeligere nå pga mer avansert og tettere integrert elektronikk/styringsmoduler i bilene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan snakke for A4 B8 og A4 Allroad. Om det ikke er orginalmontert dieselvarmer så har de kun en slags elektrisk varmer som varmer luften på vei inn i kupè.(det er det på min, og det fungerer ok) Man kan få ettermontert webasto systemet, men det koster mye. Anbefaler å kjøpe en med systemet fra fabrikk, dersom det er viktig for deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, tilleggsvarmeren starter kun når motoren er i gang og det er under +5, ikke mulig å få fjernkontroll til det, da må du som nevnt ha hele webasto-systemet. Det blir noe rimeligere når bilen har tilleggsvarmer fra før, men likevel ganske kostbart. Sannsynligvis fra 13.000,- eller der omkring. For min var det visstnok langt over 20'.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info.

Over 20' for din A6 3.0TDI? Fordi den ikke har tilleggsvarmer fra før da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som har tilleggsvarmer har Webasto eller Eber.. Og begge deler får man "bygget ut" til parkeringsvarmer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info.

Over 20' for din A6 3.0TDI? Fordi den ikke har tilleggsvarmer fra før da?

Neida, tilleggsvarmer har den, men likevel så dyrt. Husker ikke om det var 23' eller 26' en på forumet nevnte. Men det er nok en god del rimeligere på en A4 med mindre motor.

For øvrig fortalte en at det var tilleggsvarmer på hans 2,7 som var importert også, så det er nok standard på A6 i alle fall..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er det jo elektrisk tilleggsvarmer på a6, så vanskelig å bygge ut den...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om bilen er utstyrt med diesel tillegsvarmer, så kan den bygges ut til fullverdig fjernstyrt varmer, dette koster stort sett i overkant av 20k, dette er ikke en vanlig jobb.. så prisen har jeg ikke i hodet.. Kan godt prøve å sjekke dette opp på jobben:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er det jo elektrisk tilleggsvarmer på a6, så vanskelig å bygge ut den...:)

Trodde alle disse tilleggsvarmerne var elektriske jeg, men da har jeg misforstått :) Når jeg har lest om at ettermontering av webasto er rimeligere, så har det kun stått at det gjelder for biler som har tilleggsvarmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.