A6 Allroad luftfjering synker ned av seg selv

Anbefalte innlegg

Hei. Har en Allroad 2004. Når jeg lar luftfjæring være på laveste nivå, finner jeg ofte bilen nedsunket på venstre siden forran om morgenen. Hvis jeg hever den ett hakk opp skjer dette aldri.

 

Noen som har tips om hva dette kan være? Er det type 30.000 kroners reprasjon slik jeg har lest litt, eller kan det være noe bagatellmessig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel være en sprekk i belgen foran på venstre side som ikke "kommer fram" hvis du har den på høyere nivå kanskje?

Kan ikke skjønne at det kan være annet nå det kun er venstre side som er sunket ned..

Ny belg kan vel bestilles fra "over there" til en grei pris.. (husker ikke firma akkurat nå..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok bytte luftfjær fremme,du har en liten lekkasje.Koster ca 12000kr få gjort dette på møller mener jeg huske.Du sparer ca 2-3000kr på å kjøpe delen i Sverige(Nilsson bil) og montere her hjemme, Eller gjøre alt der og spare 'litt til'

;)

 

Min gamle 01 allroad oppførte seg slik du beskriver.Byttet luftfjær og alt ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det "kun" en slik en jeg trenger? Isåfall koster den ikke "mer" enn 5596,- på norsk bildelsenter.

 

Vare_18520_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan da forresten ikke være noe stort problem å bytte denne selv? Eller er det knotete?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når belgen brettes over i den nederste hakket,sviker den ikke,men når den heves strekkes belgen slik at den ikke er tett.

Var slik på min også.

Norsk bildelesenter selger de for rund 5000.-å skifte er ikke vanskligere en å skifte på vanlig dempere.

Du trenger bare å få den jusert til grunninstilling med diag verktøy.

Du kan teste dette med å sprute salovann i en spruteflaske på belgen,da skål det komme fremm bobler der det sviker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se her. Kjøp rimelig fra USA, 8600 NOK for alle fire pluss frakt & norsk mva.

Bla litt nedover på siden.

 

en veldig bra how-to m/bilder finner du her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når belgen brettes over i den nederste hakket,sviker den ikke,men når den heves strekkes belgen slik at den ikke er tett.

Var slik på min også.

Norsk bildelesenter selger de for rund 5000.-å skifte er ikke vanskligere en å skifte på vanlig dempere.

Du trenger bare å få den jusert til grunninstilling med diag verktøy.

Du kan teste dette med å sprute salovann i en spruteflaske på belgen,da skål det komme fremm bobler der det sviker.

 

Med diag verktøy, du menre VAC-COM? Fikk det her om dagen. Er det enkelt å gjøre det? Rett frem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se her.

 

Bla litt nedover på siden.

 

Åja, jøss, bællig :) takker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her:http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26440526

Med Vag com ja.Veldig enkelt .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger kun å sette ny normalstilling med diagnoseutstyr ved en av 2 ting, styreenhet skift eller nivåsensor skift. Høyden på bilen vil ikke endres ved bytte av feks en belg.. dette er det nivåsensorens mål av høyde oppimot lagrede vedrier i styreenheten som avgjør, noe som ikke en endres ved bytte av en belg. Bare slipp bilen ned på hjulene forsiktig så den står i normal høtyde ca.. så starter du bilen og tar den ut av jekkmodus med knappene inne i bilen, trykk så på max høyde.. kompressoren vil nå fylle belgene som eventuelt er tomme og bilen vil heve seg fri fra jekken.. og du er ferdig:) jekkmodus aktiveres og deaktiveres med å holde opp og ned knappen for høyde inne samtidig til nivå symbolet (gult) lyser i instrument panelet:) Aktiveres før bilen jekkes opp. Deaktiver før du prøver fylle opp ny/tom belg.. man kan tvangsstyre denne fyllingen med vagcom feks.. men det er ikke noe vits for å bare fylle etter en slik jobb. :) PS det skal brukes lithiumfett (er spesial orginal fett for dette) på O-ringen øverst på godset på toppen av belgen ved montering:) Den nedre O-ringen mellom bunn av belg og støtdemper skal aldri smøres.. Og den skyves ned til den første humpen på støtdemperen så presses kappen på belgen ned på o-ringen og ruller denne med seg ned til den ligger mot den nederste humpen på støtdemperen:) Denne prosedyren sikkrer korrekt tettning mellom belgkappen og demper:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her:http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26440526

OBS: Han fyren som selger skal ha 3700 pr stk. fra junaiten er prisen 4600 nok for et par + frakt og evt mva.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til info ble ny belg kjøpt fra USA (med lifstidsgaranti). Etter litt banking og vinkelsliper for å få ut bolter i en bærebru( og litt %#&¤/#&¤%¤/), er nå belgen byttet og alt er i skjønneste orden igjen! :-)

 

Enheten ble kjøpt på http://www.arnottindustries.com/ ferdig befraktet til Norge kom den på 3027,- inkludert moms. Altså omtrentlig 9000,- spart sammenlignet med om jeg hadde latt Møller gjøre jobben! :-) Den ser jo forøvrig mye mer solid ut enn hva som sitter originalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.