Montering av DRL LED tåkelys m/ kabelsett for e-godkjenning

Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Jeg holder på montere LED tåkelys på min A4 B5, og sliter med å få det til å fungere.

 

Jeg har koblet opp eget ledningsnett (via et kabelsett for "e-godkjenning")

 

Jeg har fulgt dette koblingskjemaet:

 

IMG_0721.JPG

 

På dette koblingskjema: http://www.autostyle.nl/GetDownload.aspx?f=Handleiding+Dagrijverlichting.pdf

 

Står det at + til batteriet ("C" på bildet) skal kobles til pluss på parklysa :S

 

Fra siden jeg kjøpte det:

 

Dette kabelsett muliggjør en lovlig montering av våre E-godkjendte LED kjørelys.

E-godkjenningen er kun gyldig når LED kjørelysene automatisk blir slukket, når man slår på sitt nær/fjernlys.

 

Det står at den ene kabelen skal kobler til "low beam", men jeg skjønner ikke helt hvor jeg skal koble meg på nærlysa? Kabeltjuv ved hovedlykta, eller i forbindelse med dashbordet et sted?

 

Tilleggsspørsmål:

 

Jeg var dum nok til å putte ledning "D" inn i stikket til det ene parklyset, og nå fungerer det ikke på den ene siden. Resten av lykta fungerer, har jeg kortslutta den ene hovedlykta? :confused:: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om du har sprengt sikring for parklys. Men er litt usikker på hvordan dette skal kunne fungere. Lyser lang og nærlys samtidig hos deg når du har fjernlys på? Hvis ikke så vil LED lampene komme på når du veksler til langlys. "D" skal kobles til på nærlys i følge veiledning og du kan til nød bruke en kabel/strøm-tyv ved frontlykten. Jeg personelig ville kuttet ledning og koblet meg inn på ledningen med loddekobling m/lim og deretter krympestrømpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, når det gjelder sikringen, så fungerer jo parklyset på den andre siden (er vel ikke èn sikring til hver side?) Jeg har ikke målt med multimeter, men tror kanskje jeg har svidd kontakta, så jeg skal prøve med ny kontakt. Når jeg har fjernlys på, lyser både fjern og nær ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min B5 så slukker grøftelysene når jeg tenner fjernlysene.. akkurat denne funksjonen styres av rele 381 såvidt jeg husker :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan med stor sikkerhet si at det er forskjellig sikring på høyre og venstre side. (F22 og F23). Men baklys skal ligge på samme sikring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. jasså! Skader jo ikke å sjekke ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

22 og 23 sa du? På min liste står det at det er side-blinklysene på framskjermene:

 

IMG_0724.JPG

 

Det står også, additional fuses in electronics box and relay carrier, så er jo mulig det er fler sikringer å sjekke der, men er da litt merkelig at parklys-sikringene skal ligge der.. hmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men rett etter jeg la ut siste post kom jeg jo på at det så klart er tåkelys i lyktene, men det er fremdeles 1 sikring for "fog lights", og som nevnt så fungerer jo ett av parklysene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo to forskjellige koblingsskjemaer der da? Hvem av kabelsettene har du ?

Greia er jo at du skal ha styrestrøm til rele fra parklysa og fra nærlys, slik at når du skrur på parklys går de på, og når du skrur på nærlys går de av..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er det jeg også tenker, jeg er klar over at det er forskjellig koblingskjema, men det er til det samme kabelsettet!(på pdf'en er det det nederste som er relevant) Det står forskjellig. På det jeg har fulgt (embalasjen) står det at styrestrømmen kun trenger å komme fra nærlyset.. Blir litt forvirra, men jeg kommer bare til å prøve meg frem.

 

Noen som vet råd ang sikringene til parklys?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klippet og oversatt i fra Wikipedia:

(I de fleste land utenfor Nord-Amerika, må bilene være utstyrt med sidemonterte blinklys repeatere å få sving indikasjon synlige sideveis i stedet for bare å foran og bak på bilen. Dette er tillatt, men ikke påkrevd i Nord-Amerika. Som et alternativ i Nord-Amerika, kan den fremre gule sidemarker lysene være kablet til å blinke med blinklys.)

 

Det vil med andre ord si at sikring nr 22 og 23 er henholdsvis høyre og venstre parklys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å på noen som helst måte virke spydig; Jeg skjønner ikke helt sammenhengen mellom parklys og forklaringen i kilden du refererer til, den omtaler jo kun "forskriftene" om side-blinklys i Nord-Amerika og andre land?

 

Jeg kan uansett fortelle at jeg har sjekka sikring 22 og 23, og de begge er hele. Da er det nok mulig at feilen ligger i lyktehuset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller at du har koblet feil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det er en mulighet at jeg har koblet feil, men når jeg snakker om sikringene, så er det i forbindelse med at det ENE parklyset mitt ikke fungerer på den ene siden. Alt det andre funker! :P Jeg bytta forøvrig sikring 22 og 23 idag, og til ingen nytte :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.