#1 Skrevet Januar 24, 2011 (endret) frøkna ringte på vei hjem i dag, og hadde en klunkelyd ved sving. kikka på bilen nå, og topplageret er delt i 2!? noen som har sett dette før? og hvordan i hæl**** har dette skjedd, lurer jeg på uansett - er topplageret i 2 deler i utgangspunktet så dette bare er å sette på plass, eller er det nytt lager som er tingen? ser nedre del av skåla ligger innimellom fjøra: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2011 noen? fikk bekrefta fra møller at vi snakker 2 deler, men hu jeg snakka med var ikke helt stødig. snakker vi defekt, eller har bare skåla falt ned/løsnet på mystisk vis? var ikke spesielt rustent eller noe slik. bilen har gått 100k. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 25, 2011 fjæra er ikke knekt å da? har bare sett det på biler med knekt fjær. men er ikke noen nyhet at disse topplageren er svake,selve toppen som lageret er festa i er ikke nødvendig å skifte om ikke gjengene til de 3 skruene på toppen er dårlige. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2011 var ikke så godt å se, høre med møller i morgen hva de eventuelt skal ha, men om det koster må jeg sammenligne antall vindinger på begge sider eventuelt. delepris er ca 1250,- for topplager og fjær på mekonomen, også går det vel fort en time i arbeid ihvertfall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2011 Fjær har knekt, ser jo "bruddet" mot den øvre fjærskålen der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 26, 2011 når du sier det.. da får vi forhøre oss på 2 fjører og 2 topplagre (skåla til fjøra, trenger ikke begge deler såvidt jeg forstår) så er alt på stell! Dag Amundsen - bodø's mest hjelpsomme klubbmedlem sendte meg dette bildet på mail i går kveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 26, 2011 som antydet - knekt fjær BÅDE i topp og bunn! fjøra har ryka akkurat en halv vinding i begge ender - hva er oddsen...årsaken er jo åpenbar ettersom denne delen av fjøra ligger an mot gods og slites deretter med påfølgende rustdannelse og svekking - resten av fjøra er strøken. fant forøvrig nedre vikling i fjærskåla, sløvt av meg å ikke se dette, men... topplageret var også ferdig, så da veit vi hva som må gjøres! blir som sagt ca 1200,- i deler per side hos møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...