#1 Skrevet Januar 24, 2011 Hei, Min GPS har begynte å miste signal fra tid til annen. Antar det bare er antennen/antennekontakten som har irret litt, e.l. Tenkte åpne den og reterminere kontakter, ev bare rengjøre og spraye på litt anti-irr og kontaktspray i første runde. Men hvordan demonterer jeg antennen? Avant utgave, så min sitter oppå taket. Må jeg gå innenifra, dvs fjerne tak duk, eller demonteres den ovenifra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 24, 2011 er forresten en 2004 modell om det har betydning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 25, 2011 Meiner du kommer til innefra hvis du fjerner taklampa baki. Men at gps antenna ryker på disse er ikkje uvanlig, å kjøpe ei ny gps antenne som du plasserer bak speedometeret er nok de enkleste og rimeligste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 25, 2012 Da har jeg byttet antenne (tok litt lang tid ja...). Jeg monterte den oppunder ved hanskerommet, og den ser greit med satellitter. Stort sett er det 4-8 satellitter tilgjengelige. Men jeg syntes den er så treg i å oppdatere posisjonen sin? Hva kan være galt? Jeg kjører på E18 og leser 5-6 satellitter, men bilen beveger seg liksom ikke på kartet, slik den har pleid å gjøre. Noen forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 25, 2012 Da har jeg byttet antenne (tok litt lang tid ja...). Jeg monterte den oppunder ved hanskerommet, og den ser greit med satellitter. Stort sett er det 4-8 satellitter tilgjengelige. Men jeg syntes den er så treg i å oppdatere posisjonen sin? Hva kan være galt? Jeg kjører på E18 og leser 5-6 satellitter, men bilen beveger seg liksom ikke på kartet, slik den har pleid å gjøre. Noen forslag? Jeg gjorde det samme på min når antennen der røk. Monterte den nye puck antennen oppe i venstre hjørne på fronruten. Da var den kjapp nok, prøvde bak radioen, men det fungerte dårlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 25, 2012 Jøss det var rart. Jeg prøvde til og med og legge antenna gjennom takluka og oppå taket. Da så den 8 stk. Skulle tro at den burde virke når den ser så mange satellitter? Signalstyrken på disse satellittene sies det ingenting om. Mulig puck antenna mi er dårlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...