Demontere original GPS antenne A6 Allroad

Anbefalte innlegg

Hei,

Min GPS har begynte å miste signal fra tid til annen. Antar det bare er antennen/antennekontakten som har irret litt, e.l. Tenkte åpne den og reterminere kontakter, ev bare rengjøre og spraye på litt anti-irr og kontaktspray i første runde.

Men hvordan demonterer jeg antennen? Avant utgave, så min sitter oppå taket.

Må jeg gå innenifra, dvs fjerne tak duk, eller demonteres den ovenifra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er forresten en 2004 modell om det har betydning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meiner du kommer til innefra hvis du fjerner taklampa baki. Men at gps antenna ryker på disse er ikkje uvanlig, å kjøpe ei ny gps antenne som du plasserer bak speedometeret er nok de enkleste og rimeligste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg byttet antenne (tok litt lang tid ja...). Jeg monterte den oppunder ved hanskerommet, og den ser greit med satellitter. Stort sett er det 4-8 satellitter tilgjengelige. Men jeg syntes den er så treg i å oppdatere posisjonen sin? Hva kan være galt? Jeg kjører på E18 og leser 5-6 satellitter, men bilen beveger seg liksom ikke på kartet, slik den har pleid å gjøre. Noen forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg byttet antenne (tok litt lang tid ja...). Jeg monterte den oppunder ved hanskerommet, og den ser greit med satellitter. Stort sett er det 4-8 satellitter tilgjengelige. Men jeg syntes den er så treg i å oppdatere posisjonen sin? Hva kan være galt? Jeg kjører på E18 og leser 5-6 satellitter, men bilen beveger seg liksom ikke på kartet, slik den har pleid å gjøre. Noen forslag?

Jeg gjorde det samme på min når antennen der røk. Monterte den nye puck antennen oppe i venstre hjørne på fronruten. Da var den kjapp nok, prøvde bak radioen, men det fungerte dårlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss det var rart. Jeg prøvde til og med og legge antenna gjennom takluka og oppå taket. Da så den 8 stk. Skulle tro at den burde virke når den ser så mange satellitter? Signalstyrken på disse satellittene sies det ingenting om. Mulig puck antenna mi er dårlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.