#1 Skrevet Januar 25, 2011 Hei Lurer på hva som er sånn noenlunde normal tid og km for at bilen når driftstemperatur? Har en Golf 4 1,8T... På forhånd takk for svar! Ole 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2011 Hei Lurer på hva som er sånn noenlunde normal tid og km for at bilen når driftstemperatur? Har en Golf 4 1,8T... På forhånd takk for svar! Ole Med min gamle A4 AEB kunne jeg faktisk kjøre i allefall 20 min før den ble varm, ca 10-14 km. Da med veldig passiv kjøring siden den var kald. Ca 5 pluss grader. Jeg også reagerte på at den var så jævla treeeg, 1.6 literen jeg hadde før 1.8T igjen var superkjapp i forhold. Motor og kupe varmer er en fin ting:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 25, 2011 Jeg tror det varierer veldig fra motor til motor. Min w124 E320 blir særdeles fort driftsvarm, mens Sportsvognen (Audien min) bruker mye lenger tid... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2011 Ja, det varierer vel fra bil til bil, motor til motor osv. Men finnes vel et ca. gjennomsnitt! "Problemet" mitt er at jeg føler bilen blir for fort varm... Har nettopp bytta termostat, kjølevæske og vannpumpe på den. Så, er det noen andre som har sånn ca tid og km til bilen har oppnådd driftstemperatur? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2011 min 18T blir fort varm tror det holder med 5-7 min kjøring. er vel en fordel at den oppnår driftsvarme fort. min T5 2009 1,9 tdi noe samme men da med webasto hjelp på kalde dager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 25, 2011 Min A4 1.8T blir veldig sent varm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 25, 2011 Den beste måten og starte på er og kjøre normalt. Kjører man veldig forsiktig vil bilen bruke lengere tid på å bli varm og får dertil mer slitasje. PÅ tomgang får man maks slitasje da bilen må gå leeenge for å bli varm fordi den nesten ikke lager overskuddsvarme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 1, 2011 Starter som regel å kjøre med en gang. Bruker vel rundt 3-3.5km og 5-7 minutter så er måleren på 90 grader. Er dette veldig unormalt? Eller normalt? Føler det går veldig kjapt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 1, 2011 Starter som regel å kjøre med en gang. Bruker vel rundt 3-3.5km og 5-7 minutter så er måleren på 90 grader. Er dette veldig unormalt? Eller normalt? Føler det går veldig kjapt... Omtrent det samme som på min 2009 1.8TFSI det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 18, 2011 Noen flere som vil dele tid og km? Ble litt nysjerrig på dette nå, ikke spør hvorfor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 18, 2011 Min rekker akkurat å nå driftstemp før jeg parker på arb.plass. Ca 15-20 min kjøring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 18, 2011 idag var det vell minus 5-10 grader ute, og brukte rundt 10min på og bli varm, ca 2000rpm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...