Feil igjen! Høyt ladetrykk - S4 C4 2.2t - lader over 2bar:O

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få sjekket noe slitasje eller hvor mye clutch det er igjen på disse turbo bilene uten å ta av girkassa å alt det styret som følger med?

 

Har i det siste begynt å mistenke dårlig clutch for manglende ladetrykk etc. Har ikke vært byttet clutch på 8-9år...

 

Er montert RS2 turbo, MTM303 chip++ - har vært siste 7-8 årene.

 

EDIT!

Ny problemstilling:

Bilen lader alt for mye når man gir på i 1-2-3gir. MTM 303 Chip skal vel lade rundt 1.5-1.6bar? Det å da snurre over 2bar i ladetrykk på orginal bunndel er vel litt mye?:o Er kjapp av gassen når jeg ser dette skje så var ikke lenge det gikk sånn. Men testet flere gangen å den lader mye hver gang:\

 

Hva gjør dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å få sjekket noe slitasje eller hvor mye clutch det er igjen på disse turbo bilene uten å ta av girkassa å alt det styret som følger med?

 

Har i det siste begynt å mistenke dårlig clutch for manglende ladetrykk etc. Har ikke vært byttet clutch på 8-9år...

 

Er montert RS2 turbo, MTM303 chip++ - har vært siste 7-8 årene.

 

 

tror ikke du kan fysisk sjekke dette med kassen og alt i bilen, arrester meg om jeg tar feil, men en god pointer er jo en, bakke i 70km/t 5el 6gir og flatt jern, se trykket bygge og kjenne om det slurer, da er det vel kommet tid til og bytte. Med mindre det er en lekkasje fra simring el liknende da. Men vil gi en pointer om noe maa gjöres. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ikke sjangs å få mer enn 0.3bar ladetrykk på den måten. Jeg klarer ikke å finne noen lekkasjer heller på slangene..:S Hva er det for noe annet enn slangene og den som går inn på hjernen + den i torpedoen som kan sive luft? Har fått montert 1.9barA WG fjør nå nettopp, men har ikke fått sjekket om det var noe forskjell siden jeg driver å demonterer varmeapparatvifta for å se om det går an å bytte børster på den:\

 

Dette er meget frustrerende siden jeg merker godt at bilen aldri drar som den skal:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er N75 som regulerer trykket ditt eller har du blødeventil?

Mye har du strammet fjæra på WG da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før kjørte jeg den orginale fjøra med nesten nedskrudd skrue. Er N75 som styrer trykket nå ja, har prøvd bleedventil og en vanlig MBC men da fikk jeg bare maks 0.5bar i ladetrykk uansett hva jeg gjorde. Så enten var de begge i ustand eller så er det noe annet som spiller inn her. Men å ha en slik bil som med nød å neppe klarer å holde 0.3bar i en grei lang oppoverbakke med MTM 303 chip,rs2 turbo etc.. Det er for dårlig:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått lest ut feilkoder da?

Skal jo lade mye mer en det der, lager jo 1bar orginalt så.

kan ta av slangen til hjernen når den går og sjekk at du har vacum der.

neste er å trykkteste systemet og sjekke at alle slanger er tette.

Kan være wg som kødder også.

lekker den får du ikke mye trykk

 

en annen ting du kan prøve er å ta av vacumslagen på wg og prøve om den lader mer.

OBS OBS går du dette må du følge nøye med på ladetrykket.

begynner den lade mer da er det styringen som tuller, lader den ikke mer må det lekke et sted

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen feilkoder på motor:\ Skal prøve å ta av den slangen til hjernen å teste dette du skrev nå. Først skal jeg prøve å kjøre en tur nå å se hvordan det blir med den nye WG fjøra:) Krysser fingrene^^,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen feilkoder på motor:\ Skal prøve å ta av den slangen til hjernen å teste dette du skrev nå. Først skal jeg prøve å kjøre en tur nå å se hvordan det blir med den nye WG fjøra:) Krysser fingrene^^,

 

resirk ventilen kan og lekke. pröv og snu den og se om det hjelper:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er ny:) Så at den lekker tviler jeg på. Ble mye bedre ved bytte av den;) Den orginale tror jeg hadde sett sine beste dager..

 

Så det som er nytt nå er:

WG Fjør

Resirk

LMM + Filter

Lambda

 

Hvilke simring er det snakk om lenger opp her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er ny:) Så at den lekker tviler jeg på. Ble mye bedre ved bytte av den;) Den orginale tror jeg hadde sett sine beste dager..

 

Så det som er nytt nå er:

WG Fjør

Resirk

LMM + Filter

Lambda

 

Hvilke simring er det snakk om lenger opp her?

Selv om den er ny kan den lekke, er fjæra for slapp vil den ikke holde tett.

Prøv å snu den så trykket kommer inn på siden.

 

Prøvd å nappe av vacum til WG og kjøre forsiktig for å se om trykket kommer da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd dette med vakumen på wg'n enda. skal ut å teste om litt:) Men jeg hører turboen snurre som faen (unnskyld språket) men ladetrykket kommer veeeeeeldig sent. Så jeg er nesten sikker på at det er en lekkasje et sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjør det med dump også først da, evt får du bare trykkteste slangene og se om det lekker noen steder.

ikke lett å se om det lekker uten å trykkteste

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal snu denne også mens jeg er under panseret. Men kan IC'n være lekk, mener å ha lest at noen har hatt problemer med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan lekke den som alt annet, men den slangen inn på ic lekker oftere, nesten umulig å se noen ganger. men hører det godt om du trykktester

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan trykkteste uten å ødelegge noe man ikke burde? Hvor burde man kjøre trykket ifra og hvordan plugge? Har aldri begitt meg ut på dette med trykktesting i fare for å rassere ting i iveren etter å finne feil:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta av slange fra lmm til turbo og putt i en colaflaske ol, og skru fast med slangeklemme.

gjør det samme med slangen som går inn på spjell. men monter i en bilventil på den flaska.

så er det bare bruke luftpåfyller og fylle på forsiktig med luft(2-3bar)

lekker det noen sted vil du høre det lekker eller ser på måleren trykket faller fort.

 

Ingen fare med ødelegge noe. værste som kan skje er en slange som sprekker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg gjøre dette i morgen:) Har ikke noe opplyst plass å drive på for tiden så er litt tungvindt:\

 

Men har nettopp vært ute å testet dette med WG slangen å snudd resirken. Resirken lagde finere lyd nå når jeg går av gassen, men merket ingen forskjell på når jeg hadde slangen på eller av på WG'n. Dette betyr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan og ha kommet sprekker i eksos manifold, dette vil gi senere ladetrykk.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkurat nå står det en org manifold på..så, ikke utenkelig:\

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt i den andre tråden og gjentatte ganger i denne, så begynner du med å trykkteste dersom alt annet ser ut til å være i orden, det skal være ganske åpenbare lekkasjer dersom du ser det uten å trykkteste. Sånn som du beskriver det så virker det veldig sannsynlig at trykket - og effekten forsvinner bokstavelig talt ut i løse luften.

Jeg holder en knapp på "michelin-slangen" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bort å få trykktesta hele greiene om et par timer, så får vi se hvordan det blir . Hadde det vært så vell at det hadde vært en rift i en slange så hadde jeg blitt veldig glad: )

 

Får se om jeg finner en ventil liggende å slenge et sted, hva gjør jeg om det er manko på luftventil? Noe annet som fungerer like greit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da har jeg synderen.. Faen altså, kjøpt nye coiler,plugger etc for å prøve å få til dette..:P Jaja, får ta det som en "trengt upgrade" :P

 

Intercooleren er helt revna..Er en orginal hel-alu intercooler som har revna i ene sveisen på utgående opp til innsugslangen.

 

Jeg kjørte så mye som 6bar trykk fra kompressoren min gjennom systemet og ALT gikk ut gjennom intercooleren..:o Så at turboen snurrer for harde livet er ikke rart..

 

Er det mulig å sveise disse for å få det tett eller er det bare å kaste driten? Det er rimelig mye som er revna her..:P

 

Noen som har en tett orginal IC liggende?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra du fant feilen da:)

Har en liggende her av deg også jeg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny problemstilling:

Bilen lader alt for mye når man gir på i 1-2-3gir. MTM 303 Chip skal vel lade rundt 1.5-1.6bar? Det å da snurre over 2bar i ladetrykk på orginal bunndel er vel litt mye?:o Er kjapp av gassen når jeg ser dette skje så var ikke lenge det gikk sånn. Men testet flere gangen å den lader mye hver gang:\

 

Hva gjør dette?

 

PS. Har nettopp bytta til tett IC. - Så tror ikke det er noen trykklekkasje nå. Virker ikke sånn: ) Er fortsatt litt snurrelyd på turboen når jeg ligger på 1500-2000rpm i 3gir å gir full gass, men dette er kanskje normalt å høre med åpent filter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.