Feil igjen! Høyt ladetrykk - S4 C4 2.2t - lader over 2bar:O

Anbefalte innlegg

Ny problemstilling:

Bilen lader alt for mye når man gir på i 1-2-3gir. MTM 303 Chip skal vel lade rundt 1.5-1.6bar? Det å da snurre over 2bar i ladetrykk på orginal bunndel er vel litt mye?:o Er kjapp av gassen når jeg ser dette skje så var ikke lenge det gikk sånn. Men testet flere gangen å den lader mye hver gang:\

 

Hva gjør dette?

 

PS. Har nettopp bytta til tett IC. - Så tror ikke det er noen trykklekkasje nå. Virker ikke sånn: ) Er fortsatt litt snurrelyd på turboen når jeg ligger på 1500-2000rpm i 3gir å gir full gass, men dette er kanskje normalt å høre med åpent filter?

 

ta av slangen til wastegaten, og se hva den lader, med bare mekanisk trykk, skal være original ca 0,5bar

kan jo hende at WG fjæra er for stiv>?? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ny 1.9barA fjær i nå. Kanskje det som er feilen? Er vel chip etter orginal fjør regner jeg med..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ny 1.9barA fjær i nå. Kanskje det som er feilen? Er vel chip etter orginal fjør regner jeg med..

 

MTM303 chip gir ca 1,5bar ladetrykk med WGF på 1,6BarA (dvs 0,6bar ladetrykk/fjærtrykk/grunntrykk), når man bruker N75 til å styre ladetrykket.

Så en WGF på 1,9barA er for mye, hvis man bruker N75 til å regulere trykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var noe sånt jeg kunne tenke meg:) Takk Cato:) Bilen går friskt nå etter jeg fikk tettet lekkasjen som var så er storfornøyd med det som er blitt gjort:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta av slangen til wastegaten, og se hva den lader, med bare mekanisk trykk, skal være original ca 0,5bar

kan jo hende at WG fjæra er for stiv>?? :)

 

For all del ikke ta av slangen, men la den være koblet direkte på, uten N75 - ventil, da kan du stille grunntrykket med umbrakoskruen på toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For all del ikke ta av slangen, men la den være koblet direkte på, uten N75 - ventil, da kan du stille grunntrykket med umbrakoskruen på toppen.

 

eehhrm i stand corrected. det var det jeg skulle si, men ble litt feil, takk for rettelse:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.