#1 Skrevet Januar 25, 2011 Har en clutch som knirker... Ved vanlig kjøring så merker man lite til problemene, men ved køkjøring er den veldig vanskelig å bruker. Clutchpedalen henger delvis igjen, får så å løse raskt ut noe som gjør at clutchen tar fort og man får en ubehagelig igangsetting. Dunker litt i clutchen da den pluteslig løser ut. Hører også tydelig knirk i motorrommet, bak motor og inne i kupeen ved pedalen. Har kommet frem til at dette kan være utløserlageret. Og siden man må ut med alt som heter clutch for å bytte dette så bytter jeg like så godt heile skiten Noen sa også fjærene på selve clutchplata, men denne clutchen har ikke disse fjærene.... Har kjøpt en ny Spec stage 2 clutch med utløserlager. Tenkte da at siden det mest sansynlig er utløserlageret som tuller så kjøper jeg også ny utløserlagerføring, dvs den tappen/hylsa som utløserlageret glir på. Men da jeg ser på disse delene så ser jeg at utløserlageret har god plass på føringen, dvs at utløserlageret fint kan gli uten å være nærme føringen. Har du troa på at det da kan være utløserlageret? Hvis det er montert litt skjevt så vil lageret gni mot føringen, men da ville man vel hatt bra med vibrering? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2011 Tror du kan ha resonert deg riktig frem her, kan være skitt (brukt clutch) på føringshylsa til lageret som gjør at det hugger, har aldri bytta hylsa på noen bil før, bruker bare på å vaske rent og smøre opp igjen hver gang, men siden du alt har hylsa så hvorfor ikke ! Smører med kobberfett som tåler høye tempraturer (wurth cu800) Ole Kristian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 27, 2011 Ok, den er grei Så et annet spørsmål... Spec sier man MÅ dreie svinghjulet, men er jo ingen som gjør slikt. Hvor viktig er egentlig det? Å kjøpe nytt er drøyt, det koster 7000kr.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 27, 2011 Clutch & Brems Alnabru maskinerer svinghjulet ditt så anleggsflata blir 100%, dette er for at du ikke skal få slipp/eller at den nye clutchen din skal slure. Husker ikke prisen, men det var ikke mye de skulle ha sist jeg spurte dem. Den hylsa du har bilde av der er ingen føring, heller ei støttehylse med simring i som kan være lurt og bytte ved clutchskifte, samt simringen på veiv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 27, 2011 (endret) Ok, kan jo sjekke med dem. Men er jo noen som skal bytte dette for meg og da kan ikke bilen bli stående... Noen som vet forskjellen på originalt svinghjul (LUK?) og Sachs svinghjul? Og hva er riktig delenr på svinghjul til min 2004-2005 A6 1.8TQ? Sachs? SA2294002144? OEM LUK? 06B105266A? A4? OEM LUK? 058105266H? Passat 1.8T, og 4motion. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 27, 2011 Med Spec clutch så MÅ du dreie av svinghjulet og kjøre inn fiiiint og lenge, ellers vil den garantert slure. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...