Noen som har presseverktøy til låns? :) (problem løst)

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg begynte arbeidet i helgen med å skru av støtdemperne for å få på senkeskåler.

Men akkurat nå har det fullstendig stoppet opp på passasjer siden ettersom bolten til de øvre bærearmene henger BOM fast!!! Får den f%#¤ ikke av!! hodet på bolten knakk når vi skulle prøve å skru den løs, virker som hele bolten har eiret seg fast... : bråk :

 

 

 

Noen som har noe fancy mini presseverktøy eller noe som kan få dette presset av? :)

 

Eller tips om hva jeg kan kjøpe? Ikke noe går på trykkluft ettersom jeg ikke har kompressor..

 

 

 

TAKKER OG BUKKER FOR TIPS! :o

 

IMG_0673-Kopi.jpg

Pilen viser hvor hodet til bolten knakk..

IMG_0674.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en mutter på.. Så tar du en til mutter utenpå.. så strammer du begge mot hverandre og skrur den innerste ut igjen.. Da får du med deg bolten ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

jo kanskje...men blir kanskje noe vanskelig å få festet den?

min bror har en slik, så er jo verdt å prøve:)

 

Ta en mutter på.. Så tar du en til mutter utenpå.. så strammer du begge mot hverandre og skrur den innerste ut igjen.. Da får du med deg bolten ;)

 

Ja har prøvd dette...men bolten rikker seg ikke! Har ikke vært med på noe som henger så sinnsykt!

Vurderer bare å skru sammen det som er og kjøre den inn på ett verksted:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på originalverksted finnes det ett pressverktøy til det formålet,sikkert andre som har å.faren er godset i fjærbeinet kan sprekke om du er uheldig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med en dor eller en mindre bolt å banke den ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på originalverksted finnes det ett pressverktøy til det formålet,sikkert andre som har å.faren er godset i fjærbeinet kan sprekke om du er uheldig.

 

ja tror letteste løsning er å bare levere den inn...ser for meg fjærbeinet er dyyyrt? :o

 

hva med en dor eller en mindre bolt å banke den ut?

 

har slått og hamret med både dor og bolt, ikke så mye som en minste bevegelse å se, men har nå fått ut en del aggresjon! : mad ::)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

off, detta har me opplevd ofta på jobb. skikkelig drittjobb : mad :

om du er veeeeldig stødig på neven så må du nok til med vinkelkutter, men er så mye som kan ryke (bærermer og spindel). Men er berre til å prøve. blir eventuellt å kjøpe ny spindel/bærearmer..

 

Er du heldig så finner du sikkert en god metode å gjøre det på, og om du gjør det, så MÅ du fortelle oss andre! lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo et kjent problem på alle A4, A6 og Passat med multiknirk.

Det jeg har brukt er mye rustløser, dor og hammer. La rustløseren virke en stund, gjerne over natten. Spray på flere ganger.

Slå en kile(du kan bruke et stort flatt skrujern eller meisel) inn i sporene til bærekulene, det kan hjelpe med å løsne bolten.

Jeg har gjort dette noen ganger, og har alltid klart å løsne den. Har faktisk kjøpt inn noen ekstra bolter som jeg har liggende, for de blir som regel ødelagt når de taes ut. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.