#1 Skrevet Januar 26, 2011 Har fått tak i Lamin-X solfilm til grøftelys og hovedlyktene til bilen, men hvor mye tåler egentlig de filmene? Tenkte på varme, både i form av sollys en varm sommer dag, 55W halogen pære, xenon? Tar de fort skade av steinsprut? Og er det noen som har prøvd Lamin-X solfilm på grøftelys som har LED pærer? LED lyser ikke direkte sterkt, og er redd for at de diodene synes veldig godt om man får på mørk film 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 26, 2011 Måtte en varmepistol til for å ødelegge filmen min. Kjørt med film på både gamle og nye bilen og filmen ser fortsatt ny ut. Står at filmen helst skal vokses av og til da den kan ta skade av UV stråler over lengre tid. Selve filmen er relativt tykk og kan strekkes langt før den ryker, så steinsprut går fin fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 26, 2011 Oki, det er bra Da skal jeg prøve å få satt på film på grøftelysa imorra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 26, 2011 ...og nå ligger filmen brent, krøllet og ødelagt i bunn av søppelkassa. For noe dritt å sette på. Limet på den ene ble jo borte? Nei, det var ikke noe jeg skal prøve på igjen. Får sette bort bilen til noen som kan det neste gang jeg skal ha det på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 26, 2011 Hmm... virka som en rar opplevelse. Satte på min passat 03mod på tåkelys og hovedlykter uten problemer. Godt med lim var det også på filmen. Aldri antydninger til noe av det du nevner. Hvilken framgangsmåte hadde du? På tåkelysa mine så brukte jeg ikke vann, bare festet på midten av lykta og strøk utover med tommelene.. funka gull! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 26, 2011 Jeg har alltid varmet opp filmen først med hårføner eller varmluftpistol, så sprayet vann på lykta og filmen (på begge sider) og så lagt på. Aldri hatt noen problemer (og jeg har lagt på 8 lykter nå). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 26, 2011 Jeg tok med grøftelysa inn, fikk litt varme i dem og vasket dem rene. Tørket av. Så dro jeg av den ene siden på filmen, men den var nesten like tør som andre siden. Satte den på og ingenting satt fast. Men samma kan det være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 26, 2011 tror ikke den skal varmes så mye når den legges på, kanskje litt i buene for strekk. Når det er sagt, smelter den fortere enn svint på lykter der pæren sitte rimelig nærme glasset, typisk tåkelys bla. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 26, 2011 tror ikke den skal varmes så mye når den legges på, kanskje litt i buene for strekk. Når det er sagt, smelter den fortere enn svint på lykter der pæren sitte rimelig nærme glasset, typisk tåkelys bla. Står at den skal varmes opp før påføring, evt. ha romtemperatur. 70F (21C) står det på lamin-x sin side. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 26, 2011 har du NYE og REINE lykter,legg filmen på UTEN vann!..1 dråpe zalo på 10 liter vann...jeg la min lamin-x smokedfilm tørt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 27, 2011 Men hvor tykk har filmen deres vært? Jeg har vært mye bortil vanlig solfilm man legger på rutene, og må si at den Lamin-X filmen jeg fikk til grøftelysene var veldig tykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 27, 2011 Lamin-x filmen er utrolig tykk i forhold til vanlig solfilm. Sånn skal den være.. Jeg hadde ett firma til å legge på lyktene mine. Det gikk som smurt. De varmet den opp og strakk den på, siden baklyktene var større enn arket måtte den strekkes og deles. Resultatet ble meget bra etter mitt skjønn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...