#1 Skrevet Januar 26, 2011 Ser det er flere her inne som ettermonterer cruisekontroll på bilen sin. Jeg har en Audi A3 06" 1.9 tdi, er det mulig å ettermontere det på denne? Er dette noe som går ann å gjøre selv, eller må den inn til møller uansett for software-oppdatering? Og hva er prisen på noe sånt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 26, 2011 Tror du bare trenger selve stikka/bryteren/hendelen inni bilen og ledninger. Etter montering/kobling må motorstyreenhet kodes til styreenhet med cruisekontroll. Skal være flere her inne som har gjort dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 26, 2011 Sjekk den øverste tråden her, samletråder for utenlandske DIY, mulig det ligger noe info der? http://forum.vwaudi-club.no/forumdisplay.php?f=165 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 26, 2011 Sjekk den øverste tråden her, samletråder for utenlandske DIY, mulig det ligger noe info der?http://forum.vwaudi-club.no/forumdisplay.php?f=165 Takk for tipset, men det lå ingenting om akkurat det der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 26, 2011 Jeg har gjort det på min, og kan absolutt anbefale å gjøre det selv! Eneste du trenger utenom en svært liten torx er tilgang på VAG-com slik at du får programmert bilen til å vite at den har cruise-control. Jeg brukte ca 2,5 timer fra jeg koblet fra batteriet, til jeg var ferdig og hadde prøvekjørt bilen. Ligger bilder i tråden min fra når jeg ettermonterte cruise-control P.S. Når jeg hørte med Møller hva de skulle ha for jobben var prisen over 7.000,- kr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 2, 2011 Jeg har gjort det på min, og kan absolutt anbefale å gjøre det selv! Eneste du trenger utenom en svært liten torx er tilgang på VAG-com slik at du får programmert bilen til å vite at den har cruise-control. Jeg brukte ca 2,5 timer fra jeg koblet fra batteriet, til jeg var ferdig og hadde prøvekjørt bilen. Ligger bilder i tråden min fra når jeg ettermonterte cruise-control P.S. Når jeg hørte med Møller hva de skulle ha for jobben var prisen over 7.000,- kr Fikk tilbakemelding fra møller om pris, fra 4200-8000 avhengig av de måtte trekke kabel fram til "hjernen", så det blir uaktuelt for å si det sånn! Ser at du ikke monterte kabelen, er dette noe man ikke trenger å gjøre? Har du noe link til hvilket kit du kjøpte? har funnet en på Ebay, vw teesside som selger et kit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 2, 2011 På de fleste ligger alt av ledninger klart, så bare å montere hendelen, og kode instrumentet og motorstyreenheten. Pris på møller for kun hendelen er rundt 1000kr - rabatt. Ligger ikke ledningene klare må du strekke fram i sikringsboks og til motorstyreenhet, det er litt jobb.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 2, 2011 På de fleste ligger alt av ledninger klart, så bare å montere hendelen, og kode instrumentet og motorstyreenheten.Pris på møller for kun hendelen er rundt 1000kr - rabatt. Ligger ikke ledningene klare må du strekke fram i sikringsboks og til motorstyreenhet, det er litt jobb.. Er det noen måte jeg kan sjekke om det er nødvendig å trekke ledninger? hva skal jeg se etter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 3, 2011 Fikk tilbakemelding fra møller om pris, fra 4200-8000 avhengig av de måtte trekke kabel fram til "hjernen",så det blir uaktuelt for å si det sånn! Ser at du ikke monterte kabelen, er dette noe man ikke trenger å gjøre? Har du noe link til hvilket kit du kjøpte? har funnet en på Ebay, vw teesside som selger et kit. Jeg er 99,7% sikker på at det var samme selger og nøyaktig dette settet jeg kjøpte Om du trenger å trekke kabel eller ikke, vet jeg ikke. Min A3 er en '06-modell fra sommeren '05. Vet at noen med '04 måtte trekke kabelen. Men som du ser i settet, så følger kabelen med, og det er også instruksjon om hvordan den skal monteres HVIS du trenger det. Jeg tok rett og slett sjansen på at jeg ikke trengte det. Så om det er noen måte å finne ut om du trenger å trekke kabelen eller ikke, får nesten noen med mer kompetanse enn meg svare på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...