Valg av dekk, Federal/Kumho/Falken

Anbefalte innlegg

Sitter å kikker på dekk, og står mellom 3 forskjellige. Forholdsvis ganske billige dekk dette, så trenger litt hjelp og erfaringer. Dimensjon er 235/35/19, og det står mellom disse:

- Federal SS-595

- Kumho KU31

- Falken FK-452

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hadd kumho og falken..kumho er etter min mening det helt klart beste dekket av de :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør Falken FK452. Det hadde jeg valgt, Har prøvd det og Kumho... Falken var klart det beste på min A6 i hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har erfaring med Federal SS-595, som blir kanskje litt myke når de blir varme, og da får man "Hollywood"-dekk.

Hadde gått for Kuhmo ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lett Kuhmo. Både Federal og Falken var vinglepetter. Hadde heller kjørt Nankang Ns-II foran disse.

Kuhmo støyet liiitt mer på 5ern med 215/35. .men overlevbart da 5ern støyer fra før:-)

Good lawck!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørt kumho KU31 i 5 år nå og er superfornøyd...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har hatt kumho ku31 de 3 siste årene nå og må si at jeg er sykt fornøyd med de så lenge det er tørt, men er det fuktig på veien så har de en tendes til å spinne, dog ved lav hastighet som ut av kryss ol. (kjører samme motor og girkasse spec som deg da bare i en touran)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Vredestein Sessanta verdt 2000 kr mer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine erfaringer er at federal er billig og ok dekk til prisen, kanskje litt mye støy og veldig breie i forhold til størrelsen.

Falken FK452 er et litt bedre dekk, "normal" størrelse på bredde osv, kanskje litt dårlig retningsstabile dekk.

Kumho vurderer jeg også til sommeren, men får dem bare i KU19. Noen erfaringer med den typen noen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.