Grunninnstilling av gasspjeld A4 B5

Anbefalte innlegg

Hei,

Har hatt bilen på verksted for en vibrasjon ved igangsetting. Verksted har konkludert med at gasspjeldet er defekt og må byttes. Siden dette koster svimlende summer på verksted og delen ikke koster allverdens på nett tenkte jeg at dette var noe jeg burde få til selv. Har forstått det slik at spjeldet må resettes til grunninnstilling på verksted eller via VAG-COM. Noen mener også at dette kan gjøres like enkelt ved å ta av batteriets negative pol, vente en stund og deretter montere polen igjen.

Så kommer spørsmålet. Er det noen som har erfaring med dette selv? Kan jeg enkelt montere det nye spjeldet selv og deretter følge en enkel prosedyre for resetting? Eller er jeg nødt til å ha VAG-COM for å dobbeltsjekke at verdier stemmer?

Prisdifferansen på å montere selv/ kontra det å dra til verksted er fortsatt så stor at jeg garantert kan kjøpe fullversjon av vag-com for å programmere dette selv i tilfelle dette må til. Hvor kjøper jeg evnt. dette og hvilken versjon bør jeg velge? Trenger forsåvidt kun funksjoner for grunninnstilling og lesing av feilkoder.

På forhånd takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har erfaring med dette her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har hatt bilen på verksted for å sjekke, vil jeg nok tro at de har prøvd å resette gasspjeldet - før de sier at det er defekt?..Er jo en enkel prosedyre å prøve det.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Throttle_Body_Alignment_%28TBA%29

Du kan bytte spjeldet selv, i verste fall så går ikke bilen på tomgang når du prøver etterpå.. før du har tatt en resett av spjeld.

Mulig det å ta av ene polen på batteriet en stund vil fungere på din bil, men jeg har erfaring med at det bare gjør vondt verre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.