Noen som har skiftet clutch på A6 4F? Er det en spes fremgangsmåte?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har skitet clutch på en A6 4F 2,0Tdi, og som vet om det er mye arbeid?

Noe spesielt man trenger til denne jobben eller noe man bør være obs på, eller er det rett fram skruing?

Vet denne har SAC clutch, men er man avhengig spesialverktøy for å få dette til? Har lest at man ikke trenger å "stille inn" dette på nytt hvis man skifter både trykkplate og lamell, at det da bare er å smette dette på.

Skal i gang med dette på fredagen, så om noen har borti dette setter jeg stor pris på tips:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett frem skru jobb:) Bare å sette inn nye deler og smekke det sammen igjen:) Sentreringsverktøy for lamell er greit å ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut. Ble bare litt skeptisk ang den den justeringen på trykkplata, og om jeg trengte verktøy som jeg åpenbart ikke har :) Da er det bare få den inn i garasjen, har stått i 2 mnd i påvente av "billige" deler fra england.. blir godt å få bilen på veien igjen.

takk for svaret;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.