Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt på,og legge carbon eller svart folie på taket på bilen min?!?

 

Noen som veit om firma/ kanskje privat person som kan fikse dette for meg til en fornuftig pris?

 

 

MVH

Mikael :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Roger Myhre i klubben. Han har fått det gjort på sin Scirocco

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lenge tenkt på,og legge carbon eller svart folie på taket på bilen min?!?

 

Noen som veit om firma/ kanskje privat person som kan fikse dette for meg til en fornuftig pris?

 

 

MVH

Mikael :)

 

Hvis du har mulighet til å komme deg til Bergen kan du sende meg en pm så kan vi se om jeg kan fikse noe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lenge tenkt på,og legge carbon eller svart folie på taket på bilen min?!?

 

Noen som veit om firma/ kanskje privat person som kan fikse dette for meg til en fornuftig pris?

 

 

MVH

Mikael :)

 

Bor en i Øvre Årdal som heter Lennart Kvam...hør med han om han vil prøve...carbonfolien fra 3M er kjempeflott å jobbe med om det er den du skal bruke =o)..Øyvind

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.folietec.no driver fra Vik i Sogn, men mener han er innom Sogndal innimellom..

 

Har snakka med di.

 

Svar på E-post fra Folietec.

Hei.

Pr dags dato så er ikkje dette noko vi utfører sjølv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor en i Øvre Årdal som heter Lennart Kvam...hør med han om han vil prøve...carbonfolien fra 3M er kjempeflott å jobbe med om det er den du skal bruke =o)..Øyvind

 

Han er en kompis av meg ;) Han har tona rutene mine allerede :) Han sa at han hadde griseflaks på sin M3 :P Så han ville ikkje ta på seg jobben :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har mulighet til å komme deg til Bergen kan du sende meg en pm så kan vi se om jeg kan fikse noe!

 

Hei!

 

Ja skal absolutt sende deg en PM viss jeg skal til Bergen.. Men de blir sikkert ikke før det blir varmere tider ! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han er en kompis av meg ;) Han har tona rutene mine allerede :) Han sa at han hadde griseflaks på sin M3 :P Så han ville ikkje ta på seg jobben :)

 

Jeg la carbonfolie på taket på min bil...er så som så fornøyd med resultatet...ABM reklame på gjøvik? burde vel være noe av det nermeste?..

 

Øyvind..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la carbonfolie på taket på min bil...er så som så fornøyd med resultatet...ABM reklame på gjøvik? burde vel være noe av det nermeste?..

 

Øyvind..

 

Har vert innom tanken og gjøre / prøve selv ! Ser ikke so vanskelig ut da ..

 

Men han fyren på filmen har sikkert gjort det noen ganger før :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke så lett som det der ut :D kan nesten garantere at du ikke blir fornøyd med resultatet(på et tak) du får vist du aldri har gjort dette før..

Du må lære deg hvordan folien oppfører seg med og uten varme..

Har drevet med dette selv noen år men det er en del år siden nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt carbonfolie fra 3m f.eks til fornuftig pris? til å legge sjøl..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte 120x300cm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fletens dekor i førde tar dette glatt. bruker han til å foliere heile bilen min! ;) blir knall every time ;)

Han har og en carbon folie som ser bra ut men koste halvparten av 3M sin...!

 

men 5 mann, en god hårføner og noke som ikkje stripe opp folien (bommullshanske gjere de enkelt og bra) so klare du ditta fint ;) trenge ikkje å være so mange folk vist du tar deg litt tid. Kan PM'e deg en fin HowTo vist du vil prøve de skjøl.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg den heller ut slik at alle får nytte av den Kristoffer:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fletens dekor i førde tar dette glatt. bruker han til å foliere heile bilen min! ;) blir knall every time ;)

Han har og en carbon folie som ser bra ut men koste halvparten av 3M sin...!

 

men 5 mann, en god hårføner og noke som ikkje stripe opp folien (bommullshanske gjere de enkelt og bra) so klare du ditta fint ;) trenge ikkje å være so mange folk vist du tar deg litt tid. Kan PM'e deg en fin HowTo vist du vil prøve de skjøl.

 

Pris da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Va nettopp innom han og sjekka. skulle komme med pris i morra ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg den heller ut slik at alle får nytte av den Kristoffer:P

 

Kan lage en stor en når bilen min skal tas! ;) MED BILDE : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil som vi tok for litt siden:

 

01122010331.jpg

 

Tok panseret på nytt da det ikke ble helt 100% første gangen:

IMG_0552.jpg

 

IMG_0557.jpg

 

Taket gikk greit, var bare meg og medhjelperen min (på bildet) som aldri hadde jobbet med folie før. Men jeg har noen år på baken da. Vil ikke akkurat anbefale å ta et tak som første prosjekt, det kan fort lønne seg å la fagfolk gjøre jobben. Det er gjerne like dyrt å gjøre jobben 2 ganger selv som å la de som kan det bare gjøre det EN gang og få det til på første forsøk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er det så vanskelig å legge på et tak da? det er jo firkanta å flatt som regel.. går utifra man starter i senter å jobber seg ut : klø :

 

Selger han mister Førde film løst da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ser på bildene over så ser du at taket faktisk buer både i lengde og bredderetning, og det gjelder de aller aller fleste biler. Ikke rart 3M bruker en Mini Cooper som demobil, den er vel en av ytterst få biler som faktisk har et mer eller mindre flatt tak :)

 

Det som kan skje er at mesteparten av taket går helt fint, men når man nærmer seg ytterkantene det taket buer mest vil man ha for mye folie, så den må varmes og strekkes for at den ikke skal legge seg i folder. Varmer og strekker man for lite vil den legge seg oppå seg selv i streker i den retningen du stryker den ut, varmer og strekker du for mye vil mønsteret strekke seg og folien vil reflektere lyset ujevnt. Så man må ha full kontroll på teknikken for at det ikke skal skjære seg, og da vil jeg påstå at et stort tak ikke er den beste plassen å begynne om man har null erfaring.

 

Bedre å begynne på mindre ting for å lære seg hvordan folien oppfører seg før man går igang med et tak f.eks. Man må som du sier begynne på midten og jobbe seg utover, og når det da kanskje går galt når man er 98% ferdig, blir det fort dyrt å rive av alt og begynne på nytt.

 

Av kjente varemerker er det vel 3M som er den beste fremdeles, Oracal og Hexis ligger vel rett under (litt vanskeligere å jobbe med), så kommer alle noname filmene fra ebay/østen..

 

Et par plasser en får kjøpt "over disk" i norge (eller iallfall salg til forbruker/sluttkunde) på nett:

 

http://www.bokstavbutikken.no/display.aspx?menuid=50320&prodid=6225

Hexis carbonfolie til 135kr pr 10x137cm, dvs 2700kr for 200x137cm (nok til et tak?)

 

http://www.autoroyal.no/shop/productDetails.aspx?ProductId=1204278&catalogDirectoryId=831&menunode=633670884857877653

noname carbonfolie til 1499kr for 200x136cm

 

Har ikke funnet 3M dinoc til salgs til sluttbruker her til lands, men på ebay koster en hel rull (50m) 24000kr inkl mva og frakt til norge, altså litt under 500kr/m ved kjøp av hel rull. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/3M-DiNOC-Black-Carbon-Fiber-Vinyl-Full-Roll-656-sq-ft-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem563e0c34c7QQitemZ370408174791QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

 

Ca 2300kr inkl avgifter for 300x123cm 3M (obs, ikke alle tak som er så smale som 123cm) http://cgi.ebay.com/ebaymotors/3M-Di-NOC-dinoc-Carbon-Fiber-Vinyl-120-x48-40-sq-ft-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3ca8478931QQitemZ260521298225QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil som vi tok for litt siden:

 

01122010331.jpg

 

Tok panseret på nytt da det ikke ble helt 100% første gangen:

IMG_0552.jpg

 

IMG_0557.jpg

 

Taket gikk greit, var bare meg og medhjelperen min (på bildet) som aldri hadde jobbet med folie før. Men jeg har noen år på baken da. Vil ikke akkurat anbefale å ta et tak som første prosjekt, det kan fort lønne seg å la fagfolk gjøre jobben. Det er gjerne like dyrt å gjøre jobben 2 ganger selv som å la de som kan det bare gjøre det EN gang og få det til på første forsøk :)

 

Vart tøfft de..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fletens dekor tar rundt 1500,- alt etter type carbon du tar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.