#1 Skrevet Januar 27, 2011 Eg har en Audi A6 1,9 Tdi 2004 mod. Eg synes den bruker mye disel i forhold til tideligere. For ca. eit halvt år siden byttet eg registerreim. Kan registerreimen ha forskjøvet seg når eg byttet den.. Motoren går jo ikke akkurat ujevnt og akselerer raskt i 1,2,3 gir ellers så synes eg det er dårlig bundrag i 4 spesielt i femte.. Hvor mye har det å sei vist reimen står en halv tann eller en heil tann feil.. skal motoren gå veldig ujevnt da? noe som den ikke gjør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 27, 2011 Hei kan det ha noe med iskald vær og webasto og gjøre? merker min T5 bruker myye mere når det er iskald og webaston går stort sett hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 27, 2011 Hva er webasto? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 27, 2011 webasto er en dieselvarmer,ekstravarmer siden diesel biler ikke pruduserer like mye varme som bensinbiler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 28, 2011 Eg har ikke diselvarmer på bilen, så det kan ikke vere det som gjør det høyere forbruket... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 28, 2011 Hva ligger forbuket på da? Bilen min bruker også mer diesel nå som det er kaldt, men ikke noe unormalt mye.. kanskje +0.2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 28, 2011 webasto er en dieselvarmer,ekstravarmer siden diesel biler ikke pruduserer like mye varme som bensinbiler. Hvis du tenker på den som automatisk skrur seg på når det er mer enn 5 minus så heter det Elektronisk forvarmer... Denne hjelper som du Sier med og få opp arbeidstemp, og holde den der på tomgang... Webasto er noe du kan stille på og sette på uten at motoren er i gang.. Veldig stor forskjell på dette, opplyser du om at det er webasto når du selger bilen å det kunn er elektronisk forvarmer så kan du bli pliktig til å sette inn webasto å det... Det er IKKE billig:-) Hva ligger forbuket på da? Bilen min bruker også mer diesel nå som det er kaldt, men ikke noe unormalt mye.. kanskje +0.2 På vintern blir det blanda inn mye mer parafin i dieselen. For og få opp frysepunktet.. Merker det på lastebilen også, bruker ca 1 liter mer per mil på mila.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 28, 2011 Kjører 80mil på 70 liters tank.. Meiner eg har kjørt litt over 100 mil til vanlig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 28, 2011 Denne elektroniske forvarmeren, hvor er denne plasert? er du sikker på at det er på Audi A6 TDI 2004 mod. Kan det være noen feilkoder som har kommet på bilen på grunn av at du har hatt ute batteriet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 29, 2011 Denne elektroniske forvarmeren, hvor er denne plasert? er du sikker på at det er på Audi A6 TDI 2004 mod. Kan det være noen feilkoder som har kommet på bilen på grunn av at du har hatt ute batteriet. Er bilen import? Hvis ikke kontakter du møller å får utstyrsliste :-) Hvis du er usikker på om det kanskje er kommet feilkoder kan den slettes enkelt ved å ta av begge ledningene fra batteriet og la + og - kabelen få kontakt med hverandre.. Blir på samme måte som å lade ut en kondensator La meg pressisere at det IKKE skal være koblet til strøm når du gjør dette.. Kjører 80mil på 70 liters tank.. Meiner eg har kjørt litt over 100 mil til vanlig... Syns du det er rart når det er vinter å dieselen er utblandet med parafin for og motstå lavere tempraturer? La oss ta E34 (drivstoffet militæret bruker) Forbruket øker ca 30% bare pga den typen drivstoff... Jeg kjører btw 70-80 mil på 450-500 liter ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 29, 2011 Utstyrlista kan du også få fra hefte instruksjonsboka ligger i, eller lappen som fargekode osv står på i bagasjerommet (på min A4 i vertfall.) Er koder med tre tall/bokstaver. Kan legge inn disse kodene å få lista her: http://igorweb.org/equidec/Default.aspx 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 29, 2011 Hvis du tenker på den som automatisk skrur seg på når det er mer enn 5 minus så heter det Elektronisk forvarmer...Denne hjelper som du Sier med og få opp arbeidstemp, og holde den der på tomgang... Webasto er noe du kan stille på og sette på uten at motoren er i gang.. Veldig stor forskjell på dette, opplyser du om at det er webasto når du selger bilen å det kunn er elektronisk forvarmer så kan du bli pliktig til å sette inn webasto å det... Det er IKKE billig:-) På vintern blir det blanda inn mye mer parafin i dieselen. For og få opp frysepunktet.. Merker det på lastebilen også, bruker ca 1 liter mer per mil på mila.... Dette er vel ikke riktig?? Står webasto i min Touareg som starter under 5 minus forvarmer. (skilt i dørstolpen med webastomerke) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 29, 2011 Dette er vel ikke riktig?? Står webasto i min Touareg som starter under 5 minus forvarmer. (skilt i dørstolpen med webastomerke) Han roter nok litt ja. Har hatt to T5 èr, og begge har hatt webasto varmer, som hjelper motoren og oppnå driftstemperaturen fortest mulig, og dette er IKKE en elektronisk forvarmer som det blir referert til over. Dette er en websto, dog uten fjernstyring og timer ur, denne går kun på hvis det er kaldt ute og er stort sett ikke i drift om sommeren. Er han i tvil om at det er en webasto må han gjerne komme på besøke å kike. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 29, 2011 Han roter nok litt ja. Har hatt to T5 èr, og begge har hatt webasto varmer, som hjelper motoren og oppnå driftstemperaturen fortest mulig, og dette er IKKE en elektronisk forvarmer som det blir referert til over. Dette er en websto, dog uten fjernstyring og timer ur, denne går kun på hvis det er kaldt ute og er stort sett ikke i drift om sommeren. Er han i tvil om at det er en webasto må han gjerne komme på besøke å kike. Jeg tuller ikke.. Det er forskjell på elektronisk forvarmer å en webasto varmer, på webasto varmeren kan du vel ettermontere "ordentlig" webasto? mens elektronisk forvarmer ikke kan det.. Hvorfor jeg sier dette er fordi en kompis solgte bilen sin å ifølge forhandleren som solgte bilen til han var det webasto, dette viste seg å være feil, da hu som kjøpte bilen av kompisen min fant ut at det var elektronisk forvarmer, ikke webasto hun krever nå at vi ettermonterer webasto til henne enda vi forklarte hvordan funksjon det var Poenget mitt er at det er en forskjell.. El forvarmer å en webasto Har du elektrisk forvarmer må du kjøpe hele webastoen for det er noe annet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 29, 2011 kjørevarmer er jo gjerne en webasto.du kan om ønskelig kjøpe en ekstra kabelpakke til den å oppgradere til parkvarmer og. men behøver vel ikke å vere webasto. noen bruker eber blandt annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 29, 2011 Jeg tuller ikke.. Det er forskjell på elektronisk forvarmer å en webasto varmer, på webasto varmeren kan du vel ettermontere "ordentlig" webasto? mens elektronisk forvarmer ikke kan det.. Hvorfor jeg sier dette er fordi en kompis solgte bilen sin å ifølge forhandleren som solgte bilen til han var det webasto, dette viste seg å være feil, da hu som kjøpte bilen av kompisen min fant ut at det var elektronisk forvarmer, ikke webasto hun krever nå at vi ettermonterer webasto til henne enda vi forklarte hvordan funksjon det var Poenget mitt er at det er en forskjell.. El forvarmer å en webasto Har du elektrisk forvarmer må du kjøpe hele webastoen for det er noe annet.. Jeg har elektrisk forvarmer og den gjør at det kommer varmluft på frontruta nesten med en gang etter start og har ingenting med å øke temp. på motoren raskere som jeg vet om.. Webasto er montert på nordisk biler for å få opp drifts temp. da motoren i nye biler ikke produserer nok varme når det er minusgrader og da oppnår den ikke drifts temp noe min ikke gjør når det er -15 uten når jeg kjører normalt/rolig.. Litt pedal og den kommer opp i drifts temp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 30, 2011 For å komme litt tilbake til tema, så kan det vere mange grunner til høyt forbruk. Jobber til dagli med å skru på lastebiler og der er forbruk et stort tema hele tiden. Det vanligste er nok at forbruket går opp på vinteren pga dieselen, som noen sa tidligere i tråden. Webasto, viss du har denne uten at du vet om det bruker også litt. Men en annen ting kan vere dieselfilter, luftfilter, turbotrykk(lekkasje) eller dårlige dyser, dekk kan også virke inn med type og dekktrykk osv. Er masse som spiller inn på forbruk. Men viss filter og det som har med service og gjøre er i orden, så tror jeg kansje du skal se det an litt før du gjør for mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 31, 2011 Eg ser du skriver at for å slette feilkoder så kan du ta av batteripolene og koble det sammen, hva mener du med det? Når du har koblet - og+ ifra , så er det jo ikke noe strøm. Du skriver: La meg pressisere at det IKKE skal være koblet til strøm når du gjør dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 31, 2011 Ja, han mente at du ikke skulle koble + og - isammen med en kabel f.eks mens du hadde batteriet tilkoblet. Koble fra begge polene (+/-) ifra batteriet og legg + kabelen til chassiet eller imot - kabelen for å lade ut alt av strøm. Eventuellt. koble ifra begge polene på batteriet og trykk på bremsen noen ganger.. og vent 15 min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 31, 2011 Alle sjønner vel at du ikke skal koble noe kabel mellom batteriet når det er tilkobelt.. du skal jo ikke kortslutte noe.... Så da er det berre å koble kablene fra batteriet og ligge - kabelen og + kabelen mot hverandre og så trykke på en strømforbruker og vente 15 min.. så da er alle feilkoder vekke..Får håpe det ikke blir noe annet kødd når du gjør det sånn.. Eg har en merse som eg koblet batteriet i fra... den ville ikke gå på tomgang etterpå.. måtte kjøre en 15-20 min før den gikk skikkelig på tomgang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...