Oljeforbruk A4 2,0 Tfsi q 09' mod

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en a4 2,0 tfsi q 09' modell som nå for andre gang siden jeg kjøpte den i juni 2010 ber om påfyll av olje.

Er dette normalt? Bilen hadde gått ca 9.000km da jeg kjøpte den og etter ca 1000km ba den om mere olje, og nå på ca 15.600 km vil den ha påfyll igjen!

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 2,0 TSI bruker omtrent samme mengde. Har en kompis som også sier det samme..

Disse BØR ikke gå 30 000 mellom hver service eller;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt beste tips er å prøve et annet olje merke, kan være som dag og natt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyller mellom 0.5 og 1 liter mellom hver service. Min går ikke på longlife intervall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er motorbokstavene på den? Er repløsning på noen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er motorbokstavene på den? Er repløsning på noen..

Hvor finner jeg motorbokstavene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lappen helt foran i serviceheftet:) 4 bokstaver

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det være CDNC? Takk for hjelpen stian :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg skiltnummeret ditt på PM , så skal jeg sjekke det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du TPI Joachim? Så ikke denne før jeg kom hjem fra jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er motornummeret : CDNC 010469

Stian: Sjekk gjerne etter TPI, og aksjoner også om du gidder da jeg ikke har Elsa mer vistnok.....

Det er br.import så er jo ikke sikkert jeg får opp alle aksjonene automatisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde det bare var tpi på 1.8tfsi'n jeg?

Som omhandler skifte av oljeutskiller på toppdeksel, nye tetningsring fremkant veiv og en software update på motor..

Evt nye stempler m/nye ringer med mere spenn i seg.. hvis den bruker over 0,7liter per 1000km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jobbes med samme løsning på flere etterhvert, om jeg ikke husker helt feil så er CDNC omfattet av den løsningen.

Det gjelder langt ifra alle 1,8tfsi og 2.0tfsi pr dags dato.. men det jobbes med løsning på de som er vanligst at har slikt forbruk:)

Send meg regnr på en PM feks, så skal jeg sjekke i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jobbes med samme løsning på flere etterhvert, om jeg ikke husker helt feil så er CDNC omfattet av den løsningen.

Det gjelder langt ifra alle 1,8tfsi og 2.0tfsi pr dags dato.. men det jobbes med løsning på de som er vanligst at har slikt forbruk:)

Send meg regnr på en PM feks, så skal jeg sjekke i morgen.

Jeg har også en 2.0 tfsi som bruker endel olje. Fylte på over 1 liter før den var gått 10000, da skifta jeg oljen.. Nå er den gått ca 16500, og jeg har allerede fylt på bortimot 1 liter.. Er det noe jeg kan ta opp med forhandleren, hvis det er sånn at det fins løsninger på dette? Som en garantisak...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også en 2.0 tfsi som bruker endel olje. Fylte på over 1 liter før den var gått 10000, da skifta jeg oljen.. Nå er den gått ca 16500, og jeg har allerede fylt på bortimot 1 liter.. Er det noe jeg kan ta opp med forhandleren, hvis det er sånn at det fins løsninger på dette? Som en garantisak...

Hvis hoderegninga mi ikke har feilet totalt, så bruker din omkring 1dl/0,1Liter per 1000km? Det er ikke nok til at det vil bli utført noen utbedring.. Tror nok det må nærme seg 0,3-0,5 liter før det vil bli gjort en evt utbedring.. Dette må da også måles av forhandler i en såkalt oljeveiingsprosess;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis hoderegninga mi ikke har feilet totalt, så bruker din omkring 10dl/0,1Liter per 1000km? Det er ikke nok til at det vil bli utført noen utbedring.. Tror nok det må nærme seg 0,3-0,5 liter før det vil bli gjort en evt utbedring.. Dette må da også måles av forhandler i en såkalt oljeveiingsprosess;)

Skjønner. Du er ikke ikke helt på jordet i hoderegning i alle fall ;)

Skal følge med litt mer og gjøre litt grundigere måling av hvor stort forbruk den har. Så kan jeg ta det derfra, og snakker med forhandleren hvis det viser seg å være mye mer enn 0,1 l/1000km...

Kan prøve å bytte til en annen type olje. Noen forslag? Har brukt Statoil's Laser way til nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det normalt med høyt oljeforbruk på disse 2.0 tfsi motorene? har det vært noen endringer på motorene som gjør at dette er forbedret eller er "det bare slik" ??

Håper ekspertene kan svare. Greit å vite litt om dette, dersom jeg vurderer å kjøpe en audi med slik motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Har ein A6 2.0 tdi 4f eg og som bruker 1 liter på 10.000km, har blitt fortalt og meinar at det står i boken at den skal bruke denne mengden olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis hoderegninga mi ikke har feilet totalt, så bruker din omkring 10dl/0,1Liter per 1000km? Det er ikke nok til at det vil bli utført noen utbedring.. Tror nok det må nærme seg 0,3-0,5 liter før det vil bli gjort en evt utbedring.. Dette må da også måles av forhandler i en såkalt oljeveiingsprosess;)

Klarer ikke å dy meg. 10 dl = 1 liter.

1 dl = 0,1 liter.

:D :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer ikke å dy meg. 10 dl = 1 liter.

1 dl = 0,1 liter.

:D :D

Den skrivefeilen satt langt inne;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kan noen svare om dette er problemmotorer med oljeforbruk eller ikke? Hvis det er på totaktsnivå så blir det fort dyrt å kjøre med. 1 l på 1000 km utgjør bra med kroner om en kjører på kvalitetsolje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel mere snakk om 1 liter pr 10000km ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel mere snakk om 1 liter pr 10000km ?

I denne tråden så ser det slik ut, men om en søker på nettet så er det mange som forbanner seg over oljeforbruk litt høyere enn på en 2-takter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne opp igjen.

Er det noen som vet om det har kommet noen "aksjon" på 2.0 tfsi'ene som sliter med høyt oljeforbruk? Min ligger stadig på ca 1 liter per 1200 til 1500 km noe som er mye! har snakket med møller men de henviser kun til at dette er innenfor normalen... ikke mye normalt med et slikt forbruk synes jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke som jeg har sett hvertfall. Min ligger på ca 1 liter på 7-9000 km. Kjører med Castrol olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.