Oljeforbruk A4 2,0 Tfsi q 09' mod

Anbefalte innlegg

Løfter denne opp igjen.

Er det noen som vet om det har kommet noen "aksjon" på 2.0 tfsi'ene som sliter med høyt oljeforbruk? Min ligger stadig på ca 1 liter per 1200 til 1500 km noe som er mye! har snakket med møller men de henviser kun til at dette er innenfor normalen... ikke mye normalt med et slikt forbruk synes jeg!

Jeg fikk tatt en oljeforbruksmåling steg 1, som de kalte det hos Møller. De fylte opp rett mengde olje, så skulle jeg kjøre ca 1000km og deretter veier de hvor mye som er igjen. Jeg endte med forbruk på 0,34 l/1000km. Grensen er 0,5 før de gjør noe hardware, mens de prøvde å gjøre en software oppdatering. Men de fikk det ikke til, og sa at denne oppdateringen visstnok ikke gikk på min motor (211hk), vet ikke hvorfor det.

Men hvis du har opp mot 1l/1000km, skulle jeg tro du kan kreve at de gjør noen tiltak. De ramset opp en masse til meg, men husker ikke i farten hva det var.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjennomført måling nr 2 hos Møller nå, og denne gangen var forbruket over 0,5 l/1000km. Så nå skal den inn igjen og få seg nye stempelringer. Det var endel andre tiltak også, men på min var allerede delene siste utgave. Var snakk om å skifte veivhusventilasjon blant annet. Så da ble det neste å skifte stempelringer. Satser på det kommer seg nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, dette må jeg sjekke ut da jeg syns min 2.0tfsi har drukket en del olje. 1l/2000km

Skal inn på oljeskiftservice etter påsken. Men er kansje bortkastet? , og heller gjør det selv (med en bedre olje)? 145000 på tellern

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Fikk bilen min i går 2010 A5 2.0 TFSI Quattro og kjørte fra bergen til asker pluss litt kjøring i dag ca 6-700km.

Da jeg dro fra bergen har bilen akkurat hatt 60.000 km service og oljenivå var på max.

Sjekket i kveld og da var nivået på under halvparten melleom max og min.

Synes jo dette var et utrolig høyt forbruk av olje.

Noen som har noen råd for hva jeg bør gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Er det noen alders-/km-begrensninger på aksjoner?

Gjelder dette også på bruktimporterte biler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noen aksjon på å bytte stemplet pga oljeforbruk. vanlig garanti\reklamasjonsrett på dette. har du harr din bruktimport lenge og har hatt regelmessig service hos møller\audi forhandler kan du være heldig og få Audi special goodwill og få dekker ca 70% av jobben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.