Repp / kjøpe nytt glass til B7 frontlykter

Anbefalte innlegg

Har da gått til innkjøp av frontlykter der glasset på h. side har fått noen striper (stått på en bil som har fått seg en trøkk)

 

Noen som har peiling på om dette er fiksbart? ingen dype striper.

Evt. kor eg kan kjøpe glass evt. hele huset?

Gjelder Bi-xenon lykter til RS4 B7 (vist de har noke betydning?)

 

Ser ikkje fint ut når lykta ser ut til å være 20 år gammel : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger inn noken bilder av lykta

 

IMAG0099.jpg

IMAG0098.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går den ann og gå over med en mild rubbing og så pollere de etter på: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Va noke sånt eg håpte på. Ingen som har prøvd ditta før??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Våtslip og polering vart matt :-P

Noken som har nytt glass til meg? evt. delenr på kun glass vist de e mulig??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du har våtslipt for hånd, så blir det matt. Når du skal ha opp glansen igjen må du bruke en Roterende poleringsmaskin med grov rubbing, og til slutt gå over med fin. Da får du et resultat som går ann å leve med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du har våtslipt for hånd, så blir det matt. Når du skal ha opp glansen igjen må du bruke en Roterende poleringsmaskin med grov rubbing, og til slutt gå over med fin. Da får du et resultat som går ann å leve med :)

 

Hei Stian.

 

Prøvde det.. Fant fort ut at P1200 papir før polering var for grovt!!! :P

Lykta e "stripefri", men VELDIG matt : haha :

 

Blir innkjøp av P3000 papir tomorrow! satse på å få den bra igjen!!

 

Noken som veit kor so fint papir kan kjøpes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du. vuderer akkurat det samme jeg å, har satt stor pris på om du kunne legge ut bilder av resultat om du får det til;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du. vuderer akkurat det samme jeg å, har satt stor pris på om du kunne legge ut bilder av resultat om du får det til;)

Etter P1200

IMAG0101.jpg

Etter polish!

IMAG0103.jpg

 

Du ser stripene er (nesten) vekke, men lykta er VELDIG matt!

Skal prøve å skaffe superfint (P3000) papir i morra, slenge ut noken bilder når eg e ferdig ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

P1200 blir alt for grovt til å avslutte med før du skal polere.

 

Hvis tilfellet er ille, kan du starte med P1200 og gå over til f.eks P2000 og deretter P3000 for deretter og polere det opp. Da er du nok garantert et bedre resultat. Men er jo en god del mer jobb med å gjøre det i så mange omganger.

 

Hadde jeg gjort dette selv, hadde jeg nok startet på P2000 for å se hvor mye defekter jeg hadde klart å fjerne.

 

Våtslipepapir kjøper jeg som regel via nettbutikker. Har enda til gode å se bilrekvisita butikker ha noe godt utvalg av dette.

Her har du P2500 våt/tørr ark til en overkommelig pris http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&products_id=493

 

Har flere sider med diverse utstyr til dette, men da i større kvanta. Dette vil da ikke lønne seg for deg som bare ønsker våtslipe lyktene. Men lister dem likevel

Norbond - http://www.norbond.no/abralon-ark-115x140mm-p-976-c-213.aspx

Ødegård Lakk - Skaffer pr. telefon, men har ikke i selve nettbutikk http://www.odegard-lakk.no/

 

-Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

serut som du har slipt litt lite da ein kan fortsatt skimte striper, det er ingen problemer å få denne lykta 100%, har sjøl slipt lykter der eg har måtte begjunt med p240 og arbeid meg oppover til p3000 og vart 100% etterpå, vist du ikkje får dettil så er det berre å ta turen innom på jobben min so skal eg hjelpe deg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

P1200 blir alt for grovt til å avslutte med før du skal polere.

 

Hvis tilfellet er ille, kan du starte med P1200 og gå over til f.eks P2000 og deretter P3000 for deretter og polere det opp. Da er du nok garantert et bedre resultat. Men er jo en god del mer jobb med å gjøre det i så mange omganger.

 

Hadde jeg gjort dette selv, hadde jeg nok startet på P2000 for å se hvor mye defekter jeg hadde klart å fjerne.

 

Våtslipepapir kjøper jeg som regel via nettbutikker. Har enda til gode å se bilrekvisita butikker ha noe godt utvalg av dette.

 

-Stian

 

Hei Stian.

 

Fant fort ut att P1200 var LANGT fra fint når eg begynte på lykta :P

 

Heldige meg fekk melding av lokalt lakkverksted - Skulle komme innom i morra og hente det eg trenger av pussepapir.. Han viste han hadde P3000 men håper eg finner noke rundt P2000 i tillegg : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

serut som du har slipt litt lite da ein kan fortsatt skimte striper, det er ingen problemer å få denne lykta 100%, har sjøl slipt lykter der eg har måtte begjunt med p240 og arbeid meg oppover til p3000 og vart 100% etterpå, vist du ikkje får dettil så er det berre å ta turen innom på jobben min so skal eg hjelpe deg:)

 

Hyggelig Robert :)

 

Satser på å få til ditta med finere papir!

Kor vanskelig kan de være??? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ingen problem, det er gjort på 10min med rett utstyr, bere å ta med lykta so skal vi få fiksa dert:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ingen problem, det er gjort på 10min med rett utstyr, bere å ta med lykta so skal vi få fiksa dert:)

bruker du maskin med papiret også eller tar du det for hånd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker maskin på alt, går mykje fortere da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykta kom seg veldig med P3000 papir.. Bilde e før polish, fikk glansen igjen, men probleme no e alt støve bak glasset :P

Får splitte den til helga og ta en god rens :)

 

Takk for god hjelp folkens :)

 

IMAG0131.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.