Hvor får man kjøpt dynamobørster?- A6 C4.

Anbefalte innlegg

Mista ladinga på A6'en i dag, og det viser seg at børstene er bra slitte. Finnes det nye løse børster til disse som er kjapt å få tak i, og går det i det hele tatt å bytte dem på A6 95 med bosch?

Ser på mekonomen at de har hele saken med regulator, men det er fort 1000 lappen...

Event. kjøpe en billig regulator til Audi 100 på biltema og flytte over børstene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mista ladinga på A6'en i dag, og det viser seg at børstene er bra slitte. Finnes det nye løse børster til disse som er kjapt å få tak i?

Ser på mekonomen at de har hele saken med regulator, men det er fort 1000 lappen...

Event. kjøpe en billig regulator til Audi 100 på biltema og flytte over børstene

Dersom det er en vanlig, standard Bosch-dynamo du har med "gammeldags" regulator, har jeg pleid å kjøpe 15V-regulator på BilXtra for ca 150 kr...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det er en vanlig, standard Bosch-dynamo du har med "gammeldags" regulator, har jeg pleid å kjøpe 15V-regulator på BilXtra for ca 150 kr...

Den er ikke lik som de "gamle" tror jeg. Her er et bilde av slik den ser ut.

Har ihvertfall ikke samme "dele nr" på mekonomen som typ 44

b3a702a_130676.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er ikke lik som de "gamle" tror jeg. Her er et bilde av slik den ser ut.

Har ihvertfall ikke samme "dele nr" på mekonomen som typ 44

Det der er en gammeldags laderegulator.

Jeg har brukt samme 15V regulator på Granada V6, Santana, Audi 100, Audi V8...

Fungerer fett.

Delen er laget av HüCO og har nr 13 0537.

Om du ikke får tak i 15V noe sted, kan du sikkert få kjøpt min for kr 150 + porto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Skal ta en runde i morgen. Biltema har til 100, så da kan ta en titt på den om den passer. Da har jeg den ihverfall i morgen. Rart mekonomen kan ta 800 kr...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema sin passer som fot i hose - har det på min typ44 med Bosh dynamo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at jeg alltid har kjøpt denne laderegulatoren fra HüCO er at den er satt opp til 15V.

Audien min lader 14,85V på batteriet, og det er jo plassert under baksetet. Det syntes jeg er helt greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ladet 14,4 på batteriet med børster fra Biltema på min, og det er til og med bra nok for deg, det, Dag!

Det bør være 14,4V for at batteriet skal bli fulladet. Lader det f.eks 13,8V som ikke er uvanlig på gamle, tyske biler blir ikke batteriet fulladet, og batteriet må skiftes ut i løpet av få år...

:nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da prøver jeg en fra Biltema i dag, hvis ikke bilextra har noe inne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema sin passer ikke. Skurehullene står 90grader feil. Ble en regulator fra Bilextra, men den manglet en utgang som jeg måtte lodde på. Så nå er bilen friskmeldt igjen. Fikk bytta strammehjulet som bråkte samtidig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne igjen - skulle hatt en til 15v regulator til A6 C4 2.5tdi, og bestilte den som det ligger delenr på lenger opp her.

(HüCO nr 13 0537)

Jeg fikk da en regulator som er lik den på bildet som også ligger lenger opp, og denne passer ikke på min dynamo.

Regulatoren som sitter i, har børstene "på linje" med skruehullene, ikke 1 cm nedafor. Regulatoren jeg fikk har heller ikke kabelskotilkobling som det er på den i bilen.

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i riktig type? Da også i 15v?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes regulatorer på ebay av den typen du ser etter (og den du har), da med justerbar ladespenning ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne igjen - skulle hatt en til 15v regulator til A6 C4 2.5tdi, og bestilte den som det ligger delenr på lenger opp her.

(HüCO nr 13 0537)

Jeg fikk da en regulator som er lik den på bildet som også ligger lenger opp, og denne passer ikke på min dynamo.

Regulatoren som sitter i, har børstene "på linje" med skruehullene, ikke 1 cm nedafor. Regulatoren jeg fikk har heller ikke kabelskotilkobling som det er på den i bilen.

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i riktig type? Da også i 15v?

Har du bosch-dynamo?

Jeg kjøpte regulator av samme type som over her, men fant ut at jeg har motorola-dynamo på bilen min.

Om jeg ikke husker feil kjøpte jeg en valeo-regulator : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.