A4 B5 .8TQ avant, katalysator flens feste.

Anbefalte innlegg

Hei å hå!

Var på gatebil idag, gleda meg til å ligge sidlengs, med vanlig piggdekk vel å merke.

Fikk tatt 4-6 runder, så mens jeg da ligger der sidlengs, ganske bra faktisk, så bare popper katalysatoren ut av flensen som festes til turboen! Å jeg fikk turbo lyd som en trailer og motor lyd som en traktor, og dagen var ødelagt :(

Det jeg da lurer på er, hva kan være årsaken?

Det jeg har kommet fram til er at under sladdinga, så ble det vridninger i eksosen, så katalysatoren ble vrid/revet ut av flensen, som igjen da betyr at det er en slags kat som er kilt inpå flensen, som da har varme og kulde funksjon?

Noen som vet om katen til b5 1.8tq har en slik kat, som er kilt på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjedde det samma med min når jeg kasta meg rundt en rundkjøring.

sveisa den bare på igjen =P skulle uansett bytte turbo og lage nytt downpipe senere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjedde det samma med min når jeg kasta meg rundt en rundkjøring.

sveisa den bare på igjen =P skulle uansett bytte turbo og lage nytt downpipe senere

Haha, ok godt det bare ikke er meg :P Jeg tenkte på det samme, å sveise den på. Men er ikke kile katalysator en katalysator som skal kunne ha litt vridninger? Ble ingen vibrasjoner eller no når du sveisa den?

Jeg skal kjøre til Sverige og montere Ferrita fra turbo og ut så snart jeg får råd.

Hørt det er et rent marerit og skru av katalysatoren, har du noe forslagg? =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne ikke merke noe form for forskjell etter at jeg sveisa den, annet en lydnivå ;P

Tja, jeg hadde ut turboen når jeg dro ut katten. da var det ivertfall kjempe lett=P bare å dra den opp fra motorrommet

Med turbo på er det vel litt begrensa plass. står framgangsmåte ett sted på forumet tror jeg =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.