Hvordan få lyd bak på UrS4 med uorg. spiller?

Anbefalte innlegg

Skal bytte spilleren på S4`en. (avant)

Det sto en gammel blaupunkt der fra før, som var koplet direkte inn på det orginale kabelnettet.

Den jeg skal sette inn er en blaupunkt bremen, der er ikke pluggene helt like, så måtte bruke ISO plug.

Orginale høytalere i bilen skal brukes etter planen

Alt virker, utenom lyd. Frontsettet var enkelt, + og -, rigth og left. Har lyd i frontsettet.

Men høytalerene bak i dørene da? Står 7 kabler på den pluggen.

Tok av dørtrekket på venstre dør bak for og sjekke, der går det 5 kabler inn på høytaleren, og to ut til diskanten på en egen plugg.

På spilleren en det bare Rear Left og Rigth + og -

Skjønner ikke dette helt hvorfor det skal gå så mange kabler inn på en høytaler? Noe delefilter opplegg kanskje?

Noen som har gjort dette før som kan hjelpe? Står org. Nokia høytalere i dørene.

Et koplingskjema på org spiller kunne hjelpe her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er forsterker i høyttalerne, så det er bare lavnivå + powerstyring ut fra den pluggen. http://www.isham-research.co.uk/quattro/wiring/Typ85/isopin.html og http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/Audi-Car-Radio-Wiring-Connector.htm viser tilkoblingene, (tipper det er den siste, når jeg tenker meg om) kan hende du får til noe med den, jeg 'lagde' lavnivåsignal med etpar motstander som funket sånn noenlunde. Vær klar over at disse høyttalerne konker med tiden, da får du bare klikkelyder og skurring før de ryker for alvor.('når', ikke 'om'..) Mener du noe med lyd i C4'en, bytter du ut høyttalerne i bakdørene, og trekker nye kabler frem til spilleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.