Plutselig motorstopp - VW Vento 97-mod

Anbefalte innlegg

Har en vento som driver og stopper, plutselig så kutter den helt under kjøring, noen som vet hva dette kan være?

Har byttet bensinpumperele, det hjalp lite.. Er meget lei av dette nå, noen som har

Noen tips og erfaringer?

Bilen er 97 mod 1,6

Mvh Sindre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter den igjen uten problem, eller må du vente?

Lignende symptomer har vært ECM relèet(nr. 30).

Se i sikringsboksen, finn relèet merket med 30 i hvite tall.

Dette skal slå inn når du starter motor og skal ikke være varmt under kjøring.

VW forhandlere selger en oppgradert versjon av dette..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk, skal jeg starte opp bilen og kjenne på relet om det blir varmt? Hvis det blir så varmt,kan det være det som er problemet?

Den stopper plutselig under kjøring, bilen må stå i ro i 5-10 sek, da starter den..utrolig irriterende..!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært borti akkurat det som Bjørn sier, rele 30 er et strømforsynings rele, det som pleier og skje er at loddingene på

printplata inni releet pleier og bli dårlig (etter og har vært varmt/kaldt mange ganger) ta opp releet og sjekk, ikke sikkert du ser det med det blotte øyet, men hvis du ser med et forstørrelses glass vil du se at tinnet har sprukket opp i loddinga..

Kan også være halvgiveren din som er på tur til å takke for seg selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være halvgiveren din som er på tur til å takke for seg selv.

Hvis dette er 101hk motorene så vil den både starte og kjøre tilsynelatende greit uten hallgiver, dog mest sannsynlig i nødmodus.:)

Derimot kan veivsensoren skape start/stopptrøbbel.

Denne sitter bak oljefilteret og er en pita å skifte uten å demontere fremre motorfeste: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, stemmer det.

Diagnosen kan være slik at den stoppet, vond og starte igjen, og går ikke slik den skal så lenge feilen ligger inne.

Glemte helt den, skiftet en del slike når jeg jobbet på Møller, har også skiftet et par på Golf 4 og Audi A3 siste året.

Går greit og skifte den, bare man tar ut oljefilteret. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, altså tinn pinnene som går inn i kontakta der rele skalsitte? Prøvde litt ute nå, lot den stå til den ble varm, slo av motoren og prøvde og starte, da var den vanskelig og få start på, måtte prøve to tre ganger, da startetden, rele får en lonk temp når jeg kjenner på det, de andre er kalde, kan det være rele nr 30 som driver og tuller med meg?

Takk for tilbakemeldinger!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke usannsynlig at det er der feilen ligger nei.

Billigste og enkleste er å stikke innom en bilopphugger og finne ett brukt, så hvis det er feilen kan du investere i oppgradert versjon hos VW.

Ta også med følgende når du først er hos huggeren:

18 som er Load Reduction, 67, 80 eller 167 som er til bensinpumpe og 99 som er til intervallet på vindusviskerne.

Disse bruker koste noen kroner som nye og er veldig leie å få feil på på en langtur:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumperele har jeg bytta, har en liten mistanke om at det kan være rele nr 30, burde vel bytte resten også da eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumperele har jeg bytta, har en liten mistanke om at det kan være rele nr 30, burde vel bytte resten også da eller?

Som nevnt tidligere, bytt først rele 30.

Hvis ikke det hjelper ville jeg fått lest av feilkoder, å bytte ut deler til en finner feilen kan fort bli dyrt.

Det lærte jeg på den kostbare måten:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe ok, tusen takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.