Hvem vil polere felgene mine? Firma/Privat

Anbefalte innlegg

Hmmmm...

Hvordan skal man forklare dette :P

Jeg kan ikke dette med å pusse opp felger og den slags, mangler kompetansen og ikke minst tiden.

Derfor utlyser jeg en stilling/jobbb for de som vil tjene noen kr. evt. hvis noen kan linke til

noen firmaer som driver med slikt?

 

Felgene ser slik ut pr. idag og jeg vil gjerne ha slik som nedereste bilde viser.

20_1249111129.jpg

20_374600537.jpg

20_82436488.jpg

 

Når jobben er gjort

1248586_l.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal med andre ord poleres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal med andre ord poleres?

 

Hmmm... Ja?

 

"Mine felger er polert/pusset helt ned slik at de er ekstremt blanke.

Kantene er helt fine på alle 4 felger.

I tillegg er det fjernet lakk mellom eikene, her er jobben med å polere dette blankt ikke gjort ferdig"

 

Slik lik lyder teksten fra salgs annonsen.. er sinnsykt "grovt" mellom eikene men det holder kanskje

med polering? hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med polering av alu, menes også pussing med sandpapir. Vått og tørt. Jo grovere aluen er, jo grovere må man gå til verks, før man går hele veien opp til kanskje p2000-3000 før man kan starte poleringen..Tidkrevende greier det der Julius. Og sikkert rimelig kostbart.

 

Mulig noen vet om noen som kan gjøre dette med passion. Jeg vet ikke, vet bare at det tar tid..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ålreit da vet jeg såpass... tusen takk for litt opplæring. :)

Da var det bare å finne vedkommende/firma som er villig da.

Kost er ikke det største problemet. Det er TIDEN : rolleyes

 

Hmmm... tråden får ligge her litt også får evt. de som kjenner som kjenner noen

eller de som kjenner til et firma osv. legge beskjed i tråden så skal jeg ta kontakt.

 

________________________ !!!! _____________________

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville tatt meg en kikk på gasolin.no å kjøpt in det utstyret du trenger derfra og prøvd selv.

Å polere er som Østby over her sier veldig kostbart å få gjort og ikke like tilfredstillende som å gjøre det selv. Det er ingen heksekunst, tar bare tid! og etter et par tre hull går det fortere og fortere :)

Billig å grei løsning kunne jo vært å lakket mellom eikene...

Skal du ha klarlakk på de ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betalte store kroner får å polere opp kantene på mine Bentley felger, og det var langt fra en så stor jobb ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo lese om hvordan Dario løste det på sine syreskadede felger, litt av en jobb..

 

LINK: http://www.detailersclub.no/forum/topic/4394-behandling-av-syreskadet-aluminiumfelger/page__view__findpost__p__173960

 

hahahaha, shit man!

Syke saker... tar jo et helt år å pusse felger... : eek :

men igjen takk for dine informative og bra innlegg EAST. (flere enn bare meg som har nytte av dette)

 

NB.Fin avatar han har da, har en hel bilde serie av henne (PEN dame!)

 

ville tatt meg en kikk på gasolin.no å kjøpt in det utstyret du trenger derfra og prøvd selv.

Å polere er som Østby over her sier veldig kostbart å få gjort og ikke like tilfredstillende som å gjøre det selv. Det er ingen heksekunst, tar bare tid! og etter et par tre hull går det fortere og fortere :)

Billig å grei løsning kunne jo vært å lakket mellom eikene...

Skal du ha klarlakk på de ?

 

Her må jeg si en ting jeg alltid sier til de som gjør et arbeid for meg: "Dette blir uansett bedre enn om jeg hadde gjort det selv" =P Hehe, det går nok bra. Har lyst å lære en vakker dag men DETTE har jeg ikke tid til.

Ikke ustyret og ikke pågangsmotet men er flink til å trekke kortet da ^^

men takk for et bra innspill RM.

 

EDIT Glemte å svare på spm: Skal ikke lakke mellom har sett det og faller ikke i smak hos meg,

når det kommer til klarlakk så blir vell det heller ikke et ønske. For "vanlig" polering skal selv jeg vell klare =)

 

Jeg betalte store kroner får å polere opp kantene på mine Bentley felger, og det var langt fra en så stor jobb ;)

 

Hmmm.... er forberedt! Håper jeg... =/

Har du noen sum?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine polerete senter på de nye Rotiformhjula er klarlakkert med noe de kaller microclear-coated. Hva Om skiller det kontra vanlig klarlakken vites ikke. Men du sparer deg for myyye jobb om du legger klarlakk på de. Er noe sabla klin å polere alu. Spruter møkk overalt. I tillegg trenger man ikke være like forsiktig med type felgrens, noe Dario fikk oppleve..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare til sammenligning, på Kopperud sine 19 BBS/Speedline brukte jeg nesten 40 timer på polering, og det var bare kanten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden litt :)

 

Har kjøpt noen kantfelger som jeg tenkte å polere kanten på og lakkere opp igjen senter. Greia er at dette er helstøpte felger, noe som gjør meg usikker på fremgangsmåten for å få dette til å bli bra.

 

Polerer jeg først kantene for deretter å maskere over det jeg har polert, og til slutt lakkering?

 

Legger ved et bilde for å vise hva jeg mener.

 

attachment.php?attachmentid=27636&d=1130

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjort det slik når jeg pusset opp noen azev A engang i tiden.

polerte opp kanten, maskerte, lakket senter , så av med maskeringen og klarlakket hele!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men jeg vil helst slippe å bruke klarlakk der hvor jeg har polert. Finnes det en god løsning på det??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel bare å ikke ta av maskeringen mellom lakk og klarlakk da ?!

Mener at støpte felger ikke egner seg til polert kant uten lakk, har lest det et sted... kansje noen som vet mer om det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det vel bare å ikke ta av maskeringen mellom lakk og klarlakk da ?!

Ja, hvis det ikke er noen fare for at lakken etterhvert begynner å flasse der hvor det var maskert, så?

Mener at støpte felger ikke egner seg til polert kant uten lakk, har lest det et sted... kansje noen som vet mer om det?

Hmm..hvorfor skulle de ikke det? Det skulle jeg likt å visst, ja. Alu er vel alu uansett? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener at støpte felger ikke egner seg til polert kant uten lakk, har lest det et sted... kansje noen som vet mer om det?

 

Hmm..hvorfor skulle de ikke det? Det skulle jeg likt å visst, ja. Alu er vel alu uansett? :)

 

Alu er nesten alu uansett ja.

Smidd alu er vanligvis hardere og derfor lettere å holde blank etter polering.

Støpealu er såpass homogen at den fint kan poleres den også, men det skiller mye på kvaliteten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alu er nesten alu uansett ja.

Smidd alu er vanligvis hardere og derfor lettere å holde blank etter polering.

Støpealu er såpass homogen at den fint kan poleres den også, men det skiller mye på kvaliteten.

Ja, det burde jeg egentlig ha tenkt meg til :o Takk for svar :)

 

Hvordan skal jeg gjøre det i "skjøten" mellom lakkeringen og der jeg har polert da? Vil det flasse, eller går det fint uten å gjøre noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.