Anbefalte innlegg

8278240063_large.jpg

På dette bilde så går lys strålen rett på begge lyktene, og oppover på høyre siden mot grøfta. Er det normalt, eller er det normalt at ene er rett, (lik på bilde) og andre lykta går opp på begge sider? Slags grøftelys på begge sider

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel kun gå opp på den sia mot grøfta på begge lykter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

brytningen på lyset ditt er helt riktig :)

du har lengre sikt mot grøft på avstand, for å ikke blende motgående biler etc :)

det er omvendt i storbritannia.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, var det jeg å trodde. Mine evigvarende feil på lyktene forsetter. På min bil går den strålen litt opp på venstre side å. Ligger ikke helt likt som på andre siden. Sånn har de vært helt siden jeg kjøpte dem. Også den "switchen" inni lykta som bestemmer hvilken side grøftelyset skal være på står riktig.

Og en annen feil jeg fikk igår var et opphenget på ene lykta ble litt slapp. Da jeg står på tomgang vibrerer hele innmaten inni lykta. Så lys strålen står å hopper.. UTROLIG plagsomt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at pæra står riktig i lykta.

På bildet du la ut, ser det helt riktig ut. Ser ikke noe som går opp på venstre side der, men om det ikke syns på bildet (fordi det er til venstre for garasjeporten), kan det tenkes at pæra står litt skeivt i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde jeg la ut var bare et jeg fant på nettet som viser strålen

Jeg har byttet pærer, sjekket pæra. Hatt ut hele lykta og sjekket alt igjen men strålen blir aldri rett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lyss1.jpg

lyss.JPG

Her er bilde av lys strålen min. Som dere også ser så er det mer problem med den lykta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan legge til at dette er slike sorte DEPO facelift lamper som Parts And Retards selger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser ut til at den høyre lykta di sitter skeivt. Enten er den ikke montert/justert riktig, eller så kan selve innmaten være dårlig montert fra fabrikk.

Lysbildet hver enkelt lykt gir ser riktig ut, men den høyre lykta di burde vært justert noen grader mot klokka, sett i den retningen vi ser på bildet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men hvordan går man justert den? Som jeg vet så er det ikke så mye justering på selve lys bilde.

Men det med lyset da? Det er jo dårlig det å, kan det være noen sammenheng? Linsa er montert feil fra fabrikk, så brennpunktet ikke kommer helt ut, og ikke helt på linje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vet jeg. Ta det opp med forhandleren. :)

Man skal kunne justere lykta opp og ned, og sideveis. Her må jo bildet roteres, og det vet jeg ikke om er mulig.

Er du sikker på at det var riktig før du monterte de nye lyktene? En eventuell tidligere karosseriskade som ikke er reparert 100% riktig, kan også gjøre at lykta vil stå litt skeivt... Mange muligheter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originale lyktene jeg hadde på bilen var helt like, med linse. De lyste riktig, rett linje og lik styrke på lys strålen.

Jeg byttet for å få noen sorte lykter, og det er da problemene har kommet. Så selve bilen er hel. Men er nok lykta ville jeg tro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kunne jo tatt ett bilde med min bil :P har hvertfall orginale lykter :P men med en skjev lykt vill ikke de hjelpe noe trur jeg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvertfall på orginallyktene skal du finne justeringen i bakkant. Noen hvite justeringsskruer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er jo 2 justeringer på lykta. vannrett og lodrett. Men har vel ingen skrue som kan rotere på hele linsa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg foreslår at du demonterer lyktene og kommer tilbake med dem så skal du få pengene tilbake.

Vi har solgt x-antall sett av disse lyktene, ingen har det vært feil på.

Hverken de i chrome eller i sort.

Her er det jo flere faktorer som spiller inn:

1. Har du montert riktig?

2. Har bilen hatt skade tidligere?

3. Du har ettermontert xenon, kanskje det er xenon-pæra som flimrer, derfor det ser ut som den er løs?

5. Du står foran en garasjeport og måler, ikke bruker et lysjusteringsapperat.

Jeg klarer ikke å se problemet med lysbildet ditt, og at det ikke syntes med de orginale lyktene kan jo være pga at du ikke var obs på dette siden det ikke var nye lamper.

Og jeg ser jo at det ikke bare er jeg som ser at lysbildet er riktig i denne tråden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes forøvrig at det er rart du ikke tar kontakt med oss FØR du lager denne tråden, vi har tilgang via bekjente både på lysjusterings-maskin, kunnskaper på dette samt at om det var noe feil kunne sett hva som var problemet og sammenlignet lykter.

Du bor jo tross alt ikke mer en knappe 30 minutt unna oss.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen vits å hisse seg opp. Jeg spurte bare om det var noen som kanskje hadde noen gode råd om hva som kunne være galt. Bilen har aldri vært skadet før. Det er ikke noe galt med pæra, det er selve innmaten. Om jeg åpner opp dekslene bak og legger fingern inntil reflektoren/innmaten så slutter den å vibrere. Og til slutt trenger man ikke et lys justeringapperat for å se at strålen ikke er helt på linje.

Jeg justerer ikke lyset etter en garasjeport, da bruker jeg lys justerings apperat. Men bilde er kun for å vise andre her på forumet hvordan lys strålen er. Lettere å forklare om man ser bilde.

Og nei, jeg var ikke obs på det på de gamle lampene for de lyste riktig. Tenker ikke så mye over ting som virker som det skal.

Og ja, de DEPO lyktene er gode og mange som har dem. Derfor jeg også ville prøve dem. Så det er nok sikkert bare jeg som har gjort feil igjen vel. Bruker alltid å være montøren/brukeren som gjør feil om ting er feil. Men da er den saken ferdig. Da får jeg gå ut igjen å sjekke videre på hva jeg har gjort feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes forøvrig at det er rart du ikke tar kontakt med oss FØR du lager denne tråden, vi har tilgang via bekjente både på lysjusterings-maskin, kunnskaper på dette samt at om det var noe feil kunne sett hva som var problemet og sammenlignet lykter.

Du bor jo tross alt ikke mer en knappe 30 minutt unna oss.

Grunnen er at jeg trodde kanskje det var en easy fix. Liten justering jeg har oversett. Derfor blandet jeg ikke deg inn med en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen vits å hisse seg opp. Jeg spurte bare om det var noen som kanskje hadde noen gode råd om hva som kunne være galt. Bilen har aldri vært skadet før. Det er ikke noe galt med pæra, det er selve innmaten. Om jeg åpner opp dekslene bak og legger fingern inntil reflektoren/innmaten så slutter den å vibrere. Og til slutt trenger man ikke et lys justeringapperat for å se at strålen ikke er helt på linje.

Jeg justerer ikke lyset etter en garasjeport, da bruker jeg lys justerings apperat. Men bilde er kun for å vise andre her på forumet hvordan lys strålen er. Lettere å forklare om man ser bilde.

Og nei, jeg var ikke obs på det på de gamle lampene for de lyste riktig. Tenker ikke så mye over ting som virker som det skal.

Og ja, de DEPO lyktene er gode og mange som har dem. Derfor jeg også ville prøve dem. Så det er nok sikkert bare jeg som har gjort feil igjen vel. Bruker alltid å være montøren/brukeren som gjør feil om ting er feil. Men da er den saken ferdig. Da får jeg gå ut igjen å sjekke videre på hva jeg har gjort feil.

Det er faktisk sånn at i 97% av tilfellene så er det feil ved montering eller andre faktorer som spiller inn. Det er fort gjort om man ikke har gjort dette før å knekke et feste, vri over gjenger eller andre ting selv om i de aller fleste tilfellene går bra.

Men som sagt så stusser jeg på hvorfor du lager en tråd før du har spurt oss om hjelp? Det er ingen som hisser seg opp her, men man blir jo litt oppgitt over at vi ikke blir forespurt først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men som sagt så stusser jeg på hvorfor du lager en tråd før du har spurt oss om hjelp? Det er ingen som hisser seg opp her, men man blir jo litt oppgitt over at vi ikke blir forespurt først.

Ja, men da skal jeg huske det til neste gang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se problemet med lysbildet ditt, og at det ikke syntes med de orginale lyktene kan jo være pga at du ikke var obs på dette siden det ikke var nye lamper.

Og jeg ser jo at det ikke bare er jeg som ser at lysbildet er riktig i denne tråden.

Hver enkelt lykt projekterer riktig lysbilde alene, men du ser vel at den ene lykta projekterer ganske mange grader feil i forhold til den andre? Justeringsmuligheten er opp og ned, venstre og høyre. Den kan (i hvert fall ikke som jeg er kjent med) roteres. Lyset skal ligge vannrett og parrallellt på begge lyktene, frem til "knekken" på høyre side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, opp og ned, og sidelengs ja. Da flytter man på hele lysbilde, men skulle hatt fått rotert ene lysbilde. Så den blir vannrett ja.

Jeg skal demontere lykta imorra og ta en titt. Så får vi se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og den lys strålen som vibrerer. Det er kun på tomgang, så fort jeg øker turtallet til 1000RPM så slutter den å vibrere.

Så er vel dårlig oppheng eller noe inni lykta. Får ta en sjekk på den å

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og den lys strålen som vibrerer. Det er kun på tomgang, så fort jeg øker turtallet til 1000RPM så slutter den å vibrere.

Så er vel dårlig oppheng eller noe inni lykta. Får ta en sjekk på den å

Eller at det ikke er skrudd godt nok fast... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.