#1 Skrevet Januar 30, 2011 Hei.. Jeg har akkurat byttet termostat på min RS2. Dette gikk forsåvidt greit, helt til jeg skulle ha på ny frostveske og lufte kjølesystemet. Men det skulle ikke være så lett.. Så nå klarer jeg rett og slett ikke få bilen til å sirkulere på vannet.. Har 86 grader på kanal 51 i dashbordet der, også har jeg 110 på instrumentet og jeg hører vannet koker nede i vanninnsuget.. Noen som har noe tips til hvordan man kan få igang systemet igjen?? Takker for alle svar.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2011 Langt nede i post 2 finner du "kjøling", midt på denne finner du en om lufting. Samletråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=167917 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2011 Takker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2011 Det er mye mulig kanskje vannpumpe er gåen.. Men jeg får varme inni bilen og vannet kommer ut av lufteskruen ved torpedovegg.. Klarer ikke helt forstå hva som er feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 31, 2011 Det er mye mulig kanskje vannpumpe er gåen.. Men jeg får varme inni bilen og vannet kommer ut av lufteskruen ved torpedovegg.. Klarer ikke helt forstå hva som er feil.. Mulig et skudd i blinde, står termostaten riktig vei???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 31, 2011 Ja, det skal den gjøre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 31, 2011 Om du ruser den skal den komme vann i overløps slangen inn på tanken. Er bare å lufte og ruse bilen litt mens du holder på. Jeg måtte kødde i en time en gang på samme bil. fant ut det ble nye lettere når jeg fylte vann på den lufteskruen på radiator 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 31, 2011 Ok, jeg skal prøve dette.. Takk for tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 1, 2011 Nå har jeg prøvd å ruse og lufte. Fylle vann på den lufteskruen på toppen av radiatoren går ikke fordi der er det fullt. Men det kommer vann som bare det i den øverste lille slangen på ekspansjonstanken. Har også prøvd å sette bilen i motbakke. Det er ikke noe antydning til grå olje rundt oljepåfylling. Noen som har noen flere idéer? Kan det være en mulighet å koble inn den elektriske vannpumpa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 1, 2011 prøv å løse ekspansjonstanken og lødt denne så høyt som mulig mens du lufter på radiator.. det hjelp for meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 1, 2011 Jeg har prøvd dette også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 1, 2011 er bare å løsne på alt av slanger en etter en og lufte i vei så kommer den til slutt. kan kortslutte de to ledingene inn på vannrail så går vannpumpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 1, 2011 Ok. Da er det bare å komme seg ut å prøve på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 1, 2011 vist du får varme i apperatet og det kommer vann i overløpsslangen bør der ikkje vær luft da.. prøv å løsne slangene inn på varmeregisteret. det hjelper alltid meg ivertfall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 1, 2011 Kanal 51 på klima viser 86 grader, mens temp måler viser 110 grader. Og jeg kan høre det bobler nede i vanninnsuget etter jeg har stoppa motoren. Så sliter litt akkurat rundt borti der. Også får jeg ikke noe varme i den lille ekstra radiatoren. Det er til å klø seg i hodet av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 2, 2011 Jeg har i hvertfall byttet termostat til en helt ny som ikke funka en gang i tiden, så jeg vil vel ikke utelukke termostaten ennå.. Har du fått en utgave uten 'luftehull', har jeg god erfaring med å bore et lite hull (2mm) i det som blir overkant av termostaten, så vil den uansett 'lufte' seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 2, 2011 Prøv å starte bilen uten termostat så finner du sannsynligvis fort ut om det er termostaten, luft, eller noe annet som er galt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 2, 2011 Ok, tror nesten dette er eneste utvei.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 2, 2011 Nå har jeg vært å kjøpt ennå en ny termostat, og jeg har kokt den nye og den gamle inne på ovnen. Begge åpnet så fint som bare det. hehe. Mener dere det er nødvendig å starte bilen uten termostat? Fordi bilen var jo i orden med defekt termostat(all gummi var borte rundt der den åpner). Kanskje jeg skal bore et lite hull i den? Men rart døm ikke leverer den med hull. Eller skal jeg bare prøve den nye termostaten og håpe på det beste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 2, 2011 Satt inn den nye termostaten etter den andre nye, fremdeles ingen forskjell.. Så i morgen blir det å bore hull. Håper hvertfall det hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 3, 2011 Nå har jeg boret hull i termostaten.. Dette hjalp heller ikke.. Hehe.. Så nå føler jeg meg rimelig rådløs.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 3, 2011 Jeg pleier å løsne øvre radiatorslange, for så å fylle både motor og radiator med kjøleveske rett i slangen. Har aldri hatt noen problem med det. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 3, 2011 Jeg pleier å løsne øvre radiatorslange, for så å fylle både motor og radiator med kjøleveske rett i slangen. Har aldri hatt noen problem med det. Jan Brede Det samme måtte jeg gjøre med KV (2.2 femmer) motoren min. Var klin umulig å få sirkulasjon uten... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 3, 2011 Lar dere bare det øverste hullet i radiatoren stå åpent mens dere fyller i slangen da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 3, 2011 Må jeg tappe av kjølevæska og starte på nytt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...