#26 Skrevet Februar 3, 2011 tyrenger ikke tappe ned noe nei. Bare fyll i slangen, og har du en slangestubb til fyller du opp radiator den veien også. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Februar 3, 2011 ok.. Skal prøve dette.. Radiator blir varm på toppen men i bunn og slange etter termostat får jeg ikke noe varme, men mye mulig det hjelper å tvangsfóre nedi vanninnsuget der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Februar 3, 2011 Jeg løsnet slangen på toppen av radiatoren, men når jeg starter motoren så stiger jo vannet i den slangen.. Ikke veldig lett å fylle på noe der da, og jeg fylla opp slange plus radiator mens motor ikke gikk.. Men det blei ingen forbedring.. Kan den elektriske vannpumpa nede på siden der skape noe problemer? Noen som har vært borti at den har laget noe krøll? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Februar 3, 2011 Sliter med å lufte min 7A 20v selv etter å ha byttet ekstrakjøler og termostat, er jo basically det samme kjøleannlegget. Har prøvd det meste i likhet med deg, men det ER et litt klønete annlegg og få ut all luft på. Har du fått ut all lufta i varmeapparatregisteret ditt? Setter seg ofte luft der siden det er det høyeste punktet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Februar 3, 2011 Det kommer hvertfall kjølevæske ifra den lufteskruen der, også får jeg varme i bilen.. Har du klart å lufte din skikkelig da? Virker som det er utrolig vanskelig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Februar 3, 2011 Ikke start bilen når du fyller i slangene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Februar 3, 2011 Det fant jeg ut.. hehe.. Men det hjalp ikke selvom jeg prøvde uten motor i gang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Februar 3, 2011 jeg tror den elektriske pumpen kan lage krøll ja, vet det er en del som bare har fjernet den, du trenger bare en rørbit med rett diam. til å sette imellom - kan absolutt være verdt å prøve. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Februar 3, 2011 Det virker hvertfall som at ikke den pumpa fungerer.. Skal ikke den begynne å gå etter 105 grader? Det gjør den ikke her etter jeg har stoppet motoren.. Kanskje det har skjedd noe inni pumpe huset der slik at den blokkerer eller noe.. Det var hvertfall en tanke som slo meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Februar 4, 2011 kan kortslutte de to ledingene inn på vannrail så går vannpumpa Dette er faktisk ganske enkelt å prøve, du hører en summing/during når den går, ha tenning på, usikker på om det er nødvendig men for å være sikker. Er de to som er markert, trekk kontaktene av disse og hold de sammen, spiller ingen rolle hvor de kobles på igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Februar 4, 2011 Ok.. takk for tips, men nå går motor ut.. Skal få en real overhaling og forhåpentligvis dobbelt så mye hester.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Februar 4, 2011 Ok.. takk for tips, men nå går motor ut.. Skal få en real overhaling og forhåpentligvis dobbelt så mye hester.. Og samme problem med ny motor i Du må jo løse problemet først, om ikke annet for å få oppdatert denne tråden;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Februar 4, 2011 Problemet blir nok løst, men ikke av meg.. Jeg prøvde og fjerne tråden, men skjønner ikke helt hvordan jeg gjør det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Februar 4, 2011 Du kan ikke slette tråder selv, hadde det vert mulig hadde nok forumet vert ganske så amputert. Men du får opplyse mulige synderen til hvem det no er som skal skru på den så denne kan bli sjekket når den er lett å komme til, selv om de ikke har noen bevegelige deler så ryker disse her og jeg har nettopp byttet min egen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Februar 4, 2011 Problemet blir nok løst, men ikke av meg.. Jeg prøvde og fjerne tråden, men skjønner ikke helt hvordan jeg gjør det.. Hvordan kan du vite at det blir løst? Hva om det ikke oppdages noen feil med selve motoren når den nybygges, men at det ligger en feil i det deler utenfor selve motor som feks slanger, varmeapparat eller radiator? Selvfølgelig skal du ikke forsøke å fjerne tråden:fy: Det er et viktig poeng med forumet at informasjonen skal ligge her tilgjengelig og søkbar for andre med tilsvarende problemer senere. Nettopp derfor hadde det vært morro om du fant ut av dette og kunne oppdatere tråden med årsaken. Hvis dere finner ut noen mulig årsak under demonteringen så husk å post erfaringen i denne tråden. Forøvrig, som trådstarter man uansett ikke noen rett til å fjerne andres innlegg, det er jo mange her som har delt av sin tid og kompetanse for å hjelpe deg, til mulig glede for andre i samme situasjon senere. Siden jeg har brukt flere titalls timer på å lage denne samletråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=167917 så hadde det ikke gjort noe om du kunne ofre litt for å finne ut av årsaken slik at denne tråden her kan inngå i samletråden. Siden du ikke fant tilstrekkelig svar i samletråden så er det tydelig at svaret på ditt problem trengs i samletråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Februar 5, 2011 Ok, gutter.. Jeg er helt ny her så var ikke helt sikker på hvordan dette fungerte.. Men dere har hvertfall vært flinke til å svare på spørsmål og det er jeg veldig takknemlig for.. Jeg skal prøve og finne ut av det før jeg demonterer motoren.. Også skal jeg skrive det inn til minste detalj.. Men det er rart med det, innimellom blir man litt små oppgitt over slike problems.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...