#1 Skrevet Mars 6, 2005 Er det noen som kan gi en bra forklaring på dette her? Ser noen er coilovers og noen gewinde osv.. Har aldri skjønt helt hva som er forskjell eller om det er noe forskjell i det hele tatt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 6, 2005 Coilover betyr kort og godt at fjæren sitter på utenpå demperen så vidt jeg vet. Gewinde er vel for høydejusterbart tror jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 6, 2005 Det er samme produktet det er snakk om. Coilover er et engelsk ord, mens Gewinde er tysk for gjenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 6, 2005 Da ble jeg litt klokere her... Så coilovers er engelsk og betyr gjenge-justering og gewinde er tysk og betyr gjengejustering?? Altså samme shiten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 6, 2005 Begge her er altså "coilover" OG "gewinde" om jeg har skjønt det riktig?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 6, 2005 (jeg måtte visst skrive minst 10 tegn) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 6, 2005 coilovers er iallefall justerbare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 8, 2005 Da ble det coilovers fra FK da.. Silverline X.. Rustfritt, høyde og stivhet.. Håper det blir bra.. ...og lavt nok.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 9, 2005 Her gikk det fort i svingene coilovers betyr riktig nok som Lars Inge nevner at fjæren sitter rundt demperen ( coil - vikling, over - "tredd" over ). Gewinde betyr gjenger og refererer da som oftest til høyderegulerbart understell. Hverken coilovers eller gewinde sier noe om hvorvidt demperen har justerbar stivet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 9, 2005 Her gikk det fort i svingene coilovers betyr riktig nok som Lars Inge nevner at fjæren sitter rundt demperen ( coil - vikling, over - "tredd" over ). Gewinde betyr gjenger og refererer da som oftest til høyderegulerbart understell. Hverken coilovers eller gewinde sier noe om hvorvidt demperen har justerbar stivet. Og coilover betyr heller ikke at den automatisk er høydejusterbar...selv om den vel ofte er det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 9, 2005 Her gikk det fort i svingene coilovers betyr riktig nok som Lars Inge nevner at fjæren sitter rundt demperen ( coil - vikling, over - "tredd" over ). Gewinde betyr gjenger og refererer da som oftest til høyderegulerbart understell. Hverken coilovers eller gewinde sier noe om hvorvidt demperen har justerbar stivet. Går alltid fort i svinga hos meg.. Fikk settet i posten i dag og måtte jo såklart sjekke åssen det ble bak.. Gikk rett på men man kunne jo ikke senke såååå mye jeg trodde med det settet.. Iallefall ikke bak.. Skrudde det HELT i bånn.. Ble kanskje en liten anelse lavere enn de andre faste demperne men vil ha lavere.. Det er jo lov å håpe at fjærene "synker" sammen litt til jeg skal ha på sommerfelga.. 2 cm hadde vært ypperlig.. Da ligger dekket omtrent kant i kant med hjulbuen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 9, 2005 Hvor kjøpte du det FK settet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 9, 2005 Har samme case med Weitec gewinde på eneren min, skrudd helt ned, men allikevel ikke lavt nok! skulle jo lissom senke 25-70mm. Så tre-fire-fem 25liters kanner baki noen dager skal de nok sige sammen, hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 9, 2005 Stein ove: Kjøpte det nytt av Tarjej Vårbakken her inne på forumet.. Han hadde kjøpt det hos vwcarconsult.. Johnny: Ja litt dumt det der.. Har vanlig FK justerbart på jetta'n min og den kan man jo senke så mye at hjulet sitter fast oppi hjulbuen.. Men får henge på noen bly-lodd under og håpe på det beste.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...