Noen som vet? Syrebehandling

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen firma som utfører syrebehandling (syredypp/syrebad på folkemunne) av hele karosserier? Vet om BS-Teknikk i Asker, men tenkte å sjekke litt rundt angående pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hørte nylig at det er et firma på Fornebu som gjør dette, men jeg husker ikke navnet akkurat nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var kanskje det ja, men linken du puttet inn er ikke riktig.... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrigert nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BS-Teknikk kanskje?

 

 

Som skrevet i min første tråd så vet jeg allerede om disse ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som skrevet i min første tråd så vet jeg allerede om disse ;)

 

Auda, så ikke det. Beklager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv brukt Bs-teknikk. Meget fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv brukt Bs-teknikk. Meget fornøyd.

 

Hva fikk du gjort, helt karosseri, pris???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva fikk du gjort, helt karosseri, pris???

Fikk syre badet et BMW 2002. Hele karosseriet med dører o.l. Var vel 14000 u/kvitt. Men denne bilen var full av undserstellsmasse og tectyl så det ble dyrere enn vanlig. Jo mer dritt på karosseriet jo dyrere blir det. Jeg er meget fornøyd med resultatet ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Einar:

Hvordan gjorde du det med etterbehandlingen etter rustsveisinga? BS-Teknikk sa jeg skulle grunne bilen i alle kriker og kroker etter rustsveising og deretter bruke tectylprodukter i alle hulrom. Men det er vel bortimot umulig å komme til overalt? F.eks i taket der det finnes stålprofiler under selve taket som det blir umulig å grunne på oversiden. Må bruke tectyl her og da?

 

Hadde foretrukket å dyppe hele bilen i grunning jeg, men slikt gjøres vel ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter syrebehandlingen så grunnet jeg hele bilen med epoxy grunning. Viktig å bruke epoxy da denne er så og si tett for fukt og lignede. Jeg vil anbefale deg å grunne bilen så fort som mulig over alt du kommer til. Skjær ut evnt sveis inn det som trenges og grunn de stedene du har sveiset etter hvert som du tar hvert rust sted. Dette er en måte som gjør at du slipper å få fukt lag på bart metall slik at du får en tynn hinne med rust. Det som er viktig før du grunner er å bruke en væske som renser det bare metallet(husker ikke hva det heter i fartet). Slik at grunnigen skal sitte, du må også matte over hele bilen med f.eks en matte klut. Jeg er fortsatt ikke ferdig med BMW og da er det greit å ha den grunnet slik at det ikke er noe fare for at den kan stå og få noe fukt på seg. Når det gjelder hulrom, stivere o.l så får man kjøpt spraybokser m/ slange på slik at du får grunnet i hulrom og stivere. Men ha også godt med voks/tynntektyl i hulrom og stivere. Du forbruker VELDIG mye grunning om du skal dyppe en hel bil i grunningsbad og da blir det dyrt. Håper dette hjalp litt. Er det noe mer du lurer på angående dette så bare ta kontakt så skal jeg prøve å hjelpe deg. :) Hvordan bil skal du foresten syrebade??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan bil skal du foresten syrebade??

 

Takk for svar. Mye mulig jeg tar kontakt ja.

Det blir nok å dyppe denne. En Camaro -68. Det er rust overalt. Må bytte alt av gulv, to kanaler og skinkene bak! Skal bli morro å rustsveise på helt reint karrosseri for en gang skyld! Mindre brannfare:D

Hva med å galvanisere etter syredypp? Metallet må vel behandles/vaskes før grunning da vel?

Camaro internett.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Mye mulig jeg tar kontakt ja.

Det blir nok å dyppe denne. En Camaro -68. Det er rust overalt. Må bytte alt av gulv, to kanaler og skinkene bak! Skal bli morro å rustsveise på helt reint karrosseri for en gang skyld! Mindre brannfare:D

Hva med å galvanisere etter syredypp? Metallet må vel behandles/vaskes før grunning da vel?

 

Du må vaske metallet før grunnung ja, husker ikke hva du må bruke der. Men det kan jeg finne ut. Galvanisering har jeg ikke vært borti, men de på BS-teknikk vet nok om det er mulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor betale 14.000 uten kvitering for kun syrebad når en får ett karoseri totalrestaurert inkl lakk for 25-30.000 i Lithauen... En kar her i byen har startet firma der borte så da er det bare å levere bilen hos han så tar han den med til Lithauen og får alt gjort der. MEGET bra arbeid og meget hyggelige priser dersom en har en bil som skal totaltrestaureres. Han har gjort dette med ett utall 240Zer bl.a. denne:

 

img_0015.jpg

 

Og "as we speek" står denne lekkerbisken til ett av våre klubbmedlemer der og får litt behandling:

 

800x600zIMG_0078.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor betale 14.000 uten kvitering for kun syrebad når en får ett karoseri totalrestaurert inkl lakk for 25-30.000 i Lithauen... En kar her i byen har startet firma der borte så da er det bare å levere bilen hos han så tar han den med til Lithauen og får alt gjort der. MEGET bra arbeid og meget hyggelige priser dersom en har en bil som skal totaltrestaureres. Han har gjort dette med ett utall 240Zer bl.a. denne:

 

img_0015.jpg

 

Og "as we speek" står denne lekkerbisken til ett av våre klubbmedlemer der og får litt behandling:

 

800x600zIMG_0078.JPG

 

Jeg tviler på at bilen blir syrebadet der. Det er nok bare utskjæring av rust hull og sliping av rustflekker og rustsveising. Når du dypper bilen i syre så blir all rust kjemisk spist opp. Men dette er ikke min avgjørelse. Men jeg hadde ikke levert bilen min til litauen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok ikke syrebadet nei... men poenget mitt var bare at det finnes alternativer til å betale så mye penger for å bli kvitt rusten ved totalrestaurering. Og hvorfor ikke Lithauen? Hadde du sett noe av arbeidet som de har utført tror jeg fort du hadde endret synspunkt... det kan i høyeste grad sammenlignes med det en får gjort her til lands og i svært mange tilfeller så overgår det det Norske arbeidet også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.