S2 ABY med sporadisk problem (nødmodus)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et litt merkelig problem med S2'en.

Jeg kan kjøre i ukesvis, å bilen funker fint som bare det.

Men plutselig en dag skjer det, at under pådrag, får jeg et plutselig kutt av tenning.

Når dette skjer, så har det trigget noe i hjernen tror jeg, for hver gang jeg prøver å dra på, etter dette kuttet, så kutter den hver gang trykket passerer 0,4bar streken.

Skrur jeg av tenningen og på igjen, så funker bilen fint i lange tider igjen.

Jeg har KRB COP coiler og "nye" (3-4mnd) plugger. frakoblede tenningsmoduler.

Min tanke er at det er noe muffins med N75 ventilen.

Hvis denne ventilen ikke er i orden, og turboen klarer å oppnå et ladetrykk som programmet ikke er forberedt på. Siden da ventilen er noe galt med, så klarer ikke hjernen å gå begrense ladetrykket til 0,4bar(nødmodus) også for å allikevel beskytte motor (nødmodus steg2, om man kan kalle det det.) kutter den tenningen. Hva tror dere?

N75 ventilen er byttet, men kjøpte den brukt her på forumet, så kan jo ikke være så sikker på at den er 100%.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg ha lest ut feilkoder når feilen oppstår, så får du nok svar på spørsmålet ditt. Vil tro det ligger inne feilkode, i og med den er fin igjen når du slår av/på tenningen.

Ikke utenkelig at det er N75 nei :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg få gjort det neste gang.

BTW: Bilen har ES programvare og 3" dp+eksos, ladetrykket ligger på 1,2 på max, når bilen fungerer som den skal.

Siden feilen er så sporadisk, så rekker jeg ikke se hvilket trykk den har når den begynner å kutte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen ja! Nå har jeg fått lest ut feilkoder.

Følgende feil kom opp:

00561 - Fuel Mixture Adjustment

13-00 Adaption Limit (Mul) Not Reached

00544 - Maximum Boost Pressure Exceeded

27-10 Incorrect Signal - Intermittent.

Da er det iallefall ladetrykket som skylder denne feilen... Det er jo meget sannsynlig at "fuel mixture" feilen er et resultat av tenningskuttet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si ifra om den" Fuel mixture" feilkoden forsvinner da. Jeg tror den bruker å komme opp ved lambda eller LMM feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ak samme feilen på min RS2 , brukte en kveld på og bytte deler og diverse ting og tang rundt motor. Så til sist så bytta jeg ut coilane på den til ORG VAG 1.8T isteden før KRB sine med røde hoder.

Bilen går som ei klokke !

Min bil kutta ved full belast , ak som noen skrudde av en bryter al'a boost cut . (hode i vindue symdrome)

Verdt et forsøk, du er ikke alene om dette.

/J

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 5 S2 coiler hvis du vil prøve :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si ifra om den" Fuel mixture" feilkoden forsvinner da. Jeg tror den bruker å komme opp ved lambda eller LMM feil.

Jeg slettet den, og nå har bilen fungert uten feilslag de siste dagene.

Kan den "mixture adjustment" feilen komme av at en kompis fylte 95okt på den? Det er lenge siden nå da, jeg presset ikke bilen, og kjørte tanken så tom som jeg turte :P før jeg fylte 98okt igjen.

Lurer på om hjernen blit litt mere "varsom" for turbotrykk hvis den ligger inne med den feilen.

Hadde ak samme feilen på min RS2 , brukte en kveld på og bytte deler og diverse ting og tang rundt motor. Så til sist så bytta jeg ut coilane på den til ORG VAG 1.8T isteden før KRB sine med røde hoder.

Bilen går som ei klokke !

Min bil kutta ved full belast , ak som noen skrudde av en bryter al'a boost cut . (hode i vindue symdrome)

Verdt et forsøk, du er ikke alene om dette.

/J

Jeg har KRB sine 1.8t coiler, men det er ikke noe rødt på dem.(?)

Har 5 S2 coiler hvis du vil prøve :)

Ok, takk for tilbudet, men tviler meget sterkt på at det er dem... Har kødda endel med den orginale coilrekka, så kjenner igjen de symptomene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.