#1 Skrevet Januar 31, 2011 (endret) Sentrallåsen ha sluttet å virke på min A4 b5. Dørene kan låses manuelt, men kun der man kan benytte nøkkel. Tanklokket forblir låst. Pumpen til sentrallås systemet er helt død. Sikringer er sjekket ut av saken. Kupelys virker kun ved manuell betjening, ikke når dør åpnes. Er dette symptomer på defekt pumpe eller andre årsaker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2011 Vakuumpuma di er nok gåen om du hører den jobbe når du trykker på låseknappen i førerdør, eller låser førerdør med nøkkel. Du bør lete frem pumpa (under høyre baklykt) å sjekke om vakuumslangene har hoppa av. Om ikke, så er nok selve pumpehjulet smuldret istykker. Bensinlokket kan du åpne manuelt ved å trekke den samme stanga som låser lokket bakover. Dette må gjøres innenfra, samtidig som du leter frem pumpa. Bagasjelokket kan kun åpnes ved at du ligger i bagasjerommet (fra baksetet) å skrur av hele den plata som dekker bagasjeluka. Da kommer du til låsemekanismen. Hører du at pumpa ikke går, er jeg mer usikker.. Men sjekk sikringer å begge kontaktene inn på pumpa , og les opp mot vagcom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2011 Pumpa går ikke i det hele tatt, har sjekka ledninger, kontakter og sikringer. Alt virker til å se ok ut. Det med at kupelyset har også sluttet å virke når dørene åpnes, virker mer suspekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2011 Pumpa går ikke i det hele tatt, har sjekka ledninger, kontakter og sikringer. Alt virker til å se ok ut. Det med at kupelyset har også sluttet å virke når dørene åpnes, virker mer suspekt. Ja, når pumpehjulet i mi smuldra, såfungerte kupélyset, men når jeg tok ut pumpa så funka ikke lyset.. Så noe feil i det elektriske da kanskje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 31, 2011 Hmm, så det kan se ut som om det er en sammenheng mellom kupelyset og pumpa. Kupelyset virker når en slår det bå manuelt, men ikke når en åpner dørene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 1, 2011 Microbryter i førerdør?? har du prøvd å låse og åpne innaifra bilen med dinna knappen som er i førerdøra? Hadde et lignende problem med min A4 B5 og der var microbryteren i døra som var gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 1, 2011 Har prøvd å låse/åpne med microbryteren på innsiden av førerdøra, men alt er dødt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 4, 2011 Problemet løst! Antatt fuktighet var årsaken til dårlig kontakt til pumpa! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...