#1 Skrevet Januar 31, 2011 Hei, de par siste dagene har bilen min en Audi 200 med 3b motor, (MTM steg 1 chip, KN konfilter og fjærna kat'er) hatt problemer med å gå på tomgang når den er kald. Den kan også stoppe hvis jeg trør inn clutch og svinger. Har lest litt på samletråder og ser tips går på gasspjeld, LMM, og TPS. Men i dag kjørte jeg opp noen bakker, hører tidvis "pinging" i eksos og når jeg stoppa og åpna panseret så var både eksosmanifold og turbohus rødglødende! Noen som har noen tips her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 31, 2011 (endret) Vakumlekkasje tenker jeg. Da vil turboen gå å overspoole for å klare å opprettholde turbotrykket. Søk etter vakum lekkasjer! Men btw, om du ligger opp en litt lengre bakke, å mater fullt turbotrykk oppover der så vil det være helt normalt at manifold og turbo er rødglødende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 31, 2011 Ja, skal sjekke det, kjørte egentlig ganske normalt oppover bakkene. Kan dette også forklare at den ikke vil gå på tomgang når den er kald? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2011 Med vakumlekkasjer / trykklekkasjer så vil den slite med det ja Da vil den vel også mest sannsynlig få senere ladetrykk osv og, samt du fort hører pipe/ule lyder når du lader trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 8, 2011 Har hatt den inne på VW verksted nå, de mente det var den sprukne veivhusventilasjonsslangen som var kilde til falskluft. Men det gjorde ingen forskjell. Har sjekka at alle slanger sitter som de skal. Har egenlig mest tru på at blandinga er gal. Bensinpumpe? Wastegate? Tenning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 9, 2011 Selv om slangene sitter som de skal, så kan de godt være sprukket. Og sprekkene vil du ikke se, eller høre før du i tilfelle setter trykk på systemet (slik som når turboen lader) og da vil du også få lekkasjer pga slangene utvider seg, og sprekkene blir synlige osv om det er tilfellet. Var det noe feil med 200 20v'en min så var det stort sett vakum lekkasjer pga orginale slanger som var slitne og morkne. Jeg byttet ut alt med silikon. Sjekk spess den "slangen/t-stykket" som går inn på gasspjeldet, og til tomgangsregulator. Den byttet jeg 3 ganger på et år pga den sprakk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 9, 2011 okei, takk for tipset.. the hunt contieues.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...