#1 Skrevet Januar 31, 2011 Hei prøvde å søke litt i forum, fikk masse feil mel Har A4 b6 E8 2004mid 1,9tdi exenon høyre virker ikke, jeg har byttet pære og ingen sikringer er gått. exenon pæra røyk etter jeg skifta batteri, og første oppstart finnes det en tenningsmodul for pæren, evt hvor ligger den ? andre ting som kan være galt? kan jeg prøve andre ting, venstre pære virker fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 1, 2011 tenningsmodul heter ballast, og exenon heter xenon Tipper ballasten din er dårlig, man kan av og til flytte fra høyre til venstre for og se om problemet flytter seg til andre siden og da veit man hva problemet er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 1, 2011 Hadde samme problemet på min bil for noen måneder siden, der venstre lykt døde og det ikke hjalp å bytte pære. Fant ut det var styreenheten som ligger i lokket som var problemet, da feilen byttet side når jeg byttet om enhetene. Delen er dyr i Norge, men jeg kjøpte ny på Ebay fikk den hjem i løpet av en ukes tid. Betalte ca 1100 kroner for den. Her er en link til han jeg kjøpte fra: http://cgi.ebay.de/XENON-STEUERGERAT-VALEO-VW-AUDI-PASSAT-TOUAREG-NEU-/110637477390?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item19c281ee0e#ht_1758wt_1139 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 1, 2011 Styreenheten/ballasten sitter skrudd fast på undersiden av frontlyktene. Røyk en ballast hos meg ifjor også. Ringte til møller for morro skyld for pris. Mener dem skulle ha 4500kr stk så det var uaktuelt. Sjekka å leite overalt på forskjellige huggere på nett men var visst ikke lett å få tak i brukt heller. Endte med jeg handla en ballast ifra Dybviktrading.no for 600kr. Veldig lett å bygge om. Ligger egen "how to" erstatte ballast på hjemmesiden dems. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 1, 2011 I følge en tråd på Audizine så får man tak i samme ballast fra Chrysler og da til under halve prisen av hva Audi tar. Om det samme gjelder mtp. pris i Norge vet jeg ikke, men er jo vært en sjekk. Ellers finner man de på eBay til grei pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 1, 2011 Jeg kan prøve og bytte om de to balastene for å se om problemet flytter seg til andre siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...