Golf4: Problemer med girskift 1, 3 og 5 gir

Anbefalte innlegg

Hei,

Det har oppstått noe rart med giringa på bilen siste uka. Det har innimellom blitt vanskelig å få bilen i 1, 3 og 5 gir.

Går greit ganske ofte, men innimellom stopper bare spaken halvveis inn i giret, og så må jeg jobbe litt fram og tilbake for å få den helt i gir.

Det gjelder spesielt 1. gir, men også 3 og 5 noen ganger.

Har prøvd å kjøre spaken i 2. gir, og så rett i første for å ha synca på forhånd, men har fortsatt opplevd samme problem. Så da kan det vel ikke være noe sync-ringer eller liknende?: klø :

Det har ikke blitt noe værre etter det begynte å skje, det ble bare plutselig sånn og har vært helt likt en uke.

Bilen er en Golf 4, 1,8liter non-turbo 125hk fra 1998.

Den nærmer seg vel 185 000km om jeg ikke husker feil.

Noen som har vært borti noe liknende og vet hva det kan være?

Noe overføringer/stag/ledd som kan blir slarkete eller ryke? Håper ikke det er noe inni kassa...:confused:

Håper noen har gode tips!

-Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørtes jo ut som noe giroverførings problemer,så blir vell å kontrolere det i første omgang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, tenkte å se hva jeg finner ut etter jobb idag. Se om jeg finner noe synlig "feil" eller andre ting. Noen tips noen?

Tenkte kanskje å åpne inni bilen også om det kan ha noe for seg. Se om det kan ha skjedd noe med spak/stang ned inni bilen.

Noen som har vært borti dette problemet? "Vanlig" feil?

Alle tips mottas med takk! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.