#1 Skrevet Februar 1, 2011 Hei, Det har oppstått noe rart med giringa på bilen siste uka. Det har innimellom blitt vanskelig å få bilen i 1, 3 og 5 gir. Går greit ganske ofte, men innimellom stopper bare spaken halvveis inn i giret, og så må jeg jobbe litt fram og tilbake for å få den helt i gir. Det gjelder spesielt 1. gir, men også 3 og 5 noen ganger. Har prøvd å kjøre spaken i 2. gir, og så rett i første for å ha synca på forhånd, men har fortsatt opplevd samme problem. Så da kan det vel ikke være noe sync-ringer eller liknende? Det har ikke blitt noe værre etter det begynte å skje, det ble bare plutselig sånn og har vært helt likt en uke. Bilen er en Golf 4, 1,8liter non-turbo 125hk fra 1998. Den nærmer seg vel 185 000km om jeg ikke husker feil. Noen som har vært borti noe liknende og vet hva det kan være? Noe overføringer/stag/ledd som kan blir slarkete eller ryke? Håper ikke det er noe inni kassa... Håper noen har gode tips! -Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 1, 2011 hørtes jo ut som noe giroverførings problemer,så blir vell å kontrolere det i første omgang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2011 Jepp, tenkte å se hva jeg finner ut etter jobb idag. Se om jeg finner noe synlig "feil" eller andre ting. Noen tips noen? Tenkte kanskje å åpne inni bilen også om det kan ha noe for seg. Se om det kan ha skjedd noe med spak/stang ned inni bilen. Noen som har vært borti dette problemet? "Vanlig" feil? Alle tips mottas med takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...