Anbefalte innlegg

hvor ligger vakumpumpa?

 

Hører en lite tikk under bilen når jeg slår på sperra men klarer ikke å fastslåhelt om sperra fungerer?

 

Har hørt at d skal bråke forferdelig når man har inn sperra!

 

sentrallåsen funker ikke heller, kan det være noen sammenheng mellom den å sperra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Er ikke sikker på om det er noen ekstra vakumpumpe til sperrene. Tror det bare var vakumet fra motoren som driver disse.

 

Lyser lyset som indikerer at sperra er på? I så fall er sperra på, for det lyset aktiveres av en bryter inne i selve sperra.

 

Få med deg noen til å kjøre sakte i krappe sikrler mens du observerer bakhjulene. Da vil du se at det bryter, helst på det innerste hjulet om sperra er på. prøv både med og uten og se forskjell.

 

Det skal definitift ikke bråke når sperrene slås av/på. På min 100 er det manuelle sperrer både på midten og bak og det er kun en vakumlyd fra bryteren som høres når de slås av og på.

 

Sentrrallåsen har separat vakumpumpe som kun driver denne, så det er sannsynlig vis ingen sammenheng.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Det er ikkeno` vakumpumpe til sperren(e). De(n) får vakumet sitt fra f. eks innsuget. Hører du et tikk men er usikker på om sperra er innkoblet er det bare å kjøre seg skikkelig fast det og så koble inn sperra, enten så kommer du deg løs eller så virker ikke sperra : haha : Fra spøk til :angrygun:, jeg har hatt problemer med at sperrene ikke har koblet inn alltid så jeg smurte dem med no sånn teflongreier og sioden har det vært bra : ja :. Når dte gjelder sentrallåsen så har den egen pumpe som hos meg (200q) ligger under baksetet. Hvis du hører pumpa dure når du låser opp/igjen er det mest sannsynlig brudd på en slange. Hvis du ikke hører den er det jo som med så mye annet: sikring, ledningsbrudd, fukt, dårlig kontakt og all den andre f@enskapen som følger med elsystemer : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut til å funke den, men finner ikke den berømte ledningen som skal klippes for å fjerne hastigehets utkoblinga!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.