Koding av nøkler og startssperre

Anbefalte innlegg

Er det mulig å kode en ny nøkkel om man ikke har tilgang til original nøkkel (mistet) men har tilgang til bil?

Er det mulig å kode om startssperra i bilen slik at den gamle nøkkelen ikke virker lengre?

Bilen det er snakk om er en B5 '99.

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er mulig.

Du kan også kode ny nøkkel, og samtidig lage "ny identitet", da setter du gamle nøkler som ikke kodes i samme øyeblikk, ut av spill..

Vet ikke hvordan man går frem med Vagcom, kun med VAS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg iallefall svar på at det var mulig, takk for det! :)

Om noen andre har oversikt om hvordan dette gjøres med vag-com (eller om man må ha vag-tacho) så setter jeg pris på om dere deler dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en mistanke om at du trenger tacho for å hente ut en kode som du trenger for å kode nøkkelen, men vet ikke hvordan dette blir for din bil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger visstnok vag tacho om det er noenlunde likt som på Passat 3BG for å få lest ut/endret kode.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du ikke har log inn koden må du bruke vag tacho og lese den ut med, denne kan også brukes til å kode inn ny nøkkel og slette de gamle, men vil anbefale Vag-Com til kodingen da tachoen kan låse seg.... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brukte vagtacho til å lese ut koden. måtte også taste inn kode for å logge meg på med vag tacho, men den scannet vag tacho seg frem til. jeg brukte for øvrig vag tacho til å kode nøkkelen også, gikk fint det, men om du har tilgang til vag com så ville jeg brukt det til kodinga :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jasså, takker for svar alle sammen. Skal prøve litt i helga så får vi se hva jeg kommer fram til.

Slik jeg har forstått det må jeg uansett begynne med vag-tacho for å finne denne pin-koden så kan vag-com brukes til resten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble utsatt ved sist anledning. Har skaffet vag-tacho for å lese ut pinkode, men sliter med dette. Noen som har tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du ikke får koblet deg opp til noen instrument panel som er listet opp i vag-tacho, så tar dessverre ikke programmet ditt panel :(

Har du en plastikk "nøkkelring" med en 4 sifret kode eller en 5 sifret kode som starter på 0?

Om du har det, er dette koden du trenger ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.