Kobling av rele ved montering av faceliftlykter

Anbefalte innlegg

Har fått tak i faceliftlykter som jeg skal ha på min 97 A4 og bruker "oppskriften" på NordicAudi til montering. Problemet er at min bil har H4-lykter i utgangspunktet, dvs at nærlys vil slå seg av når en slår på fjernlys med de nye lyktene. Må derfor bruke rele for a begge skal være tent samtidig. Noen som har gjort denne koblingen før?

 

PS Har søkt, men ikke funnet noe svar på dette

 

Takker for alle svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har ikke prøvd på A4, men har gjort det på min egen bil, når jeg byttet til RS2-linselykter.

 

Du trenger ett helt vanlig arbeidsrele, ett såkalt 87-rele. Husker ikke helt de forskjellige tallene på releet, men jeg håper du skjønner allikevel. (står ofte en slags tegning på siden av releet.)

 

Tilførsel av strøm (konstant) = Fra batteri.

Jording = Finn ett egnet punkt.

Styrestrøm = Tas fra ledningen som leder strøm når fjernlyset slås PÅ!

Ut fra rele (nummer 87 på releet) = En ledning inn til nærlys høyre, og en til nærlys venstre. Her må du bruke såkalte kabeltyver. Du må huske at du ikke skal kutte noe av det originale, du skal bare tilføre litt mer.

 

Dette ble dårlig forklart, men det er sent, og jeg er trøtt. (Har vært på jobb 10 timer hver bidige dag siden mandag morgen.)

Hvis det er noe som er fryktelig uklart., ta kontakt på PM, så skal jeg hjelpe deg over telefon eller noe sånn. Litt enklere å forklare da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svaret!

 

Skal prøve å koble som du har forklart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.